HotelyPředpisy & regulaceZprávy

Magických 5 hvězdiček: Co přesně znamená označení hotelu *****?

Česká republika je o jeden pětihvězdičkový hotel bohatší. Historická budova Falkensteiner Spa Resortu Mariánské Lázně z 19. století prošla na jaře roku 2021 rozsáhlou rekonstrukcí. Tři měsíce po znovuotevření získal Falkensteiner Spa Resort Mariánské Lázně o jednu hvězdu navíc a s hrdostí se může zařadit mezi osm pětihvězdičkových hotelů v ČR, což potvrdila Asociace hotelů a restaurací ČR. K dosažení této klasifikace musí hotel splňovat vysoké standardy evropské organizace Hotelstars Union, které jsou také považovány za základ pro hotelové certifikace v České republice.

Ilustrační foto: Pixabay

Oficiální klasifikace ubytovacích zařízení, kterou zajišťuje Asociace hotelů a restaurací České republiky, vznikla za podpory Ministerstva pro místní rozvoj a České centrály cestovního ruchu – CzechTourism již v roce 1999. Certifikace má omezenou platnost na pět kalendářních let. Požádat o ni mohou hotely s nejméně 10 pokoji, které následně musí splnit předepsaný počet povinných požadavků a spolu s volitelnými body dosáhnout na požadovanou hranici počtu bodů. Ubytovací zařízení se v kategorii hotelů řadí do pěti hvězdičkových kategorií: Tourist, Economy, Standard, First Class a Luxury.

Jednotné hvězdičky evropské Hotelstars Union poskytují hostům orientaci a jistotu a jasně deklarují kvalitu. Stejná kritéria jsou aktuálně aplikována v 17 evropských zemích: v Německu, Rakousku, Švédsku, Maďarsku, Švýcarsku, Nizozemí, Lucembursku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku, na Maltě, v Belgii, Dánsku, Řecku, Lichtenštejnsku, Slovinsku a České republice.

„Nejvyšším hodnocením v České republice je 5 Stars Superior, jinde ve světě 5 Stars Deluxe, pouze v Dubaji se setkáte s označením šesti hvězdami, ale to je pouze jejich hodnocení, které se jinde neplánuje,“ vysvětluje komisařka klasifikační komise AHR ČR, předsedkyně správní rady Nadace AHR a bývalá generální ředitelka hotelu Paříž Ivana Němcová. „Že jste se ocitli v pětihvězdičkovém hotelu poznáte okamžitě. Jedná se o skokový rozdíl ve službách oproti nižším kategoriím,“ dodává členka hodnotící komise.

Foto: Spa Resort Marienbad

Tradiční i moderní – historie i budoucnost s 5 *

Nejnověji oceněný Falkensteiner Spa Resort Mariánské Lázně vkusně a harmonicky kombinuje tradiční a moderní přístup. Jak v oblasti lázeňské péče, tak například i v estetické nebo kulinární rovině. Zkušený tým odborníků v čele s primářem Romanem Vokatým využívá nejen osvědčené znalosti a prostředky, jako jsou například minerální prameny, tisíciletá rašelina nebo oxid uhličitý, ale i moderní holistické programy na míru zaměřené na prevenci stresu a vyhoření, regeneraci po prodělání covidu-19 a detoxikaci těla i ducha.

lkensteiner Spa Resort Mariánské Lázně je součástí Premium Collection skupiny Falkensteiner Hotels & Residences, která aktuálně čítá 27 čtyř- a pětihvězdičkových hotelů, 3 apartmánové komplexy a prémiový kemp.

Co všechno musí hotel splnit, aby dosáhl na 5 *

Pětihvězdičkový hotel nemusí mít kohoutky z čistého zlata, ale přes požadavky popsané níže takzvaně „nejede vlak“: Čistota a hygiena jsou základním předpokladem ve všech kategoriích. Všechny mechanismy a veškerá zařízení musejí být funkční a v bezchybném stavu. Zařízení, vybavení a služby musejí být luxusní a nabízet nejvyšší možný komfort. Důležitý je i celkový vizuální dojem. Ten by měl být sourodý co do tvaru, barvy i materiálů. Všechny služby musí být poskytovány kompetentním a identifikovatelným personálem, který musí hovořit minimálně dvěma jazyky a pomůže vám nejen se zavazadly.

Hotel musí mít možnost bezhotovostní platby, výtah, prostor zajišťující soukromí, hotelovou halu s místy k sezení a nápojovým servisem. Recepce musí být otevřená a fyzicky obsazená personálem 24 hodin denně. Pokojová služba s donáškou nápojů a jídel musí také fungovat v časově neomezeném režimu.  Samozřejmostí je i hotelový bar, snídaňový bufet, restaurace otevřená 7 dní v týdnu, každodenní úklid pokoje a výměna ručníků, výměna ložního prádla alespoň 2x týdně, na vyžádání pak každý den. Na postel je kladen velký důraz. Matrace na jednolůžku musí být nejméně 90 centimetrů široká, u dvoulůžka pak 2 metry. Vysoká musí být alespoň 18 centimetrů. Polštář a přikrývka musí být kvalitní, na výběr musí být z více typů a na vyžádání dostane host další. Pokoj se neobejde bez velkého zrcadla, minibaru, trezoru a možnosti úplného zatmění (blackout). Koupelna pak bez hygienických potřeb, nastavitelného kosmetického zrcátka, hebkého županu a pantoflí.

A zdaleka nejen to. Hotel s pěti hvězdami musí mít například parkování zajištěné obsluhou (valet parking), případně kyvadlovou dopravu nebo odvoz hotelovou limuzínou, možnost půjčit si v recepci deštník, krejčovskou službu, službu žehlení, chemického čištění oděvů za sucha, čištění obuvi nebo stroj na čištění bot přímo v hotelu, a každý host by se měl dočkat personalizovaného uvítání květinami či dárkem na pokoji a dalších příjemných benefitů, služeb a vybavení v nadstandardní kvalitě.

Nepovinné plusové body přináší hotelům například vlastní garáž, nabíjecí stanice pro elektrická vozidla, bezbariérový přístup, možnost sám se zaregistrovat a odhlásit, portýři a dveřníci, zvukově izolující okna a dveře, klimatizace v pokoji i ve společných prostorách, masáže, tělocvična, sauna, plavecký bazén, knihovna, hlídání dětí nebo třeba konferenční místnost a spousta dalších možností.

Více informací k oficiální jednotné klasifikaci ubytovacích zařízení naleznete na  www.hotelstars.cz a www.hotelstars.eu. Seznam klasifikovaných ubytovacích zařízení pak na www.hsukatalog.cz.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button