HotelyZprávy

Lidé opět čile cestují: hostely a&o hlásí pololetní výsledky skoro jako před covidem

„Naše pololetní čísla jsou téměř na výsledcích roku 2019,“ shrnuje Oliver Winter, generální ředitel a&o, a dodává: „Je to vynikající týmový výsledek a uspokojující předzvěst pro druhé pololetí.“ Rezervační linka a&o vyřídila denně přes 2500 hovorů. Návštěvnost stránky aohostels.com v období květen-červen stoupla meziročně o 80 procent. Obsazenost činila kolem 74 procent v květnu a 85 procent v červnu. I díky těmto faktorům je pro a&o první pololetí 2022 jedním z nejlepších v dějinách firmy.

Řetězec a&o v prvním pololetí zaznamenal rekord v počtu rezervací skupin a rodin. Podle tržního výzkumu provedeného agenturou Service Value a týdeníkem Bild Am Sonntag jsou rodiny se službami a&o „vysoce spokojené“. Na fotografii hostel a&o Berlín Kolumbus. Foto: a&o.

Ke dvoucifernému růstu v porovnání s rokem 2019 došlo zejména v oblasti skupinových a rodinných rezervací. Tržby se letos očekávají ve výši mezi 140 a 160 miliony eur, odhaduje Oliver Winter, který hostelový řetězec a&o před 22 lety v berlínské čtvrti Friedrichshain založil. Tedy za předpokladu, že „koronavirus na podzim a v zimě nezpůsobí výrazná omezení.“

Oliver Winter však takový vývoj neočekává: „Koronavirus nás bude nadále zaměstnávat, ale vždycky jsme našli způsob, jak se s touto výzvou vyrovnat. Bezpečnostní a hygienická opatření budou dále trvat a dále budeme rozšiřovat digitální nabídku. Sem patří například mobilní check-in, samooblužný check-in, digitální check-in na snídani, digitální klíč od pokoje a digitální složka s infomateriály pro hosty.“

a&o stále nabírá lidi

Pro získání práce v recepci má a&o k dispozici mobilní aplikaci, nabízí práci na dobu neurčitou, online akademii a také netrvá na znalosti německého jazyka. „V personální oblasti jsme zavedli několik novinek,“ vysvětluje Oliver Winter, „abychom zájemcům usnadnili přístup do hotelnictví a zvýšili naši atraktivitu jakožto zaměstnavatele. A ohlasy máme pozitivní.“ Od počátku roku jsme podepsali přes 400 nových zaměstnavatelských smluv. A nábor stále pokračuje. „Jsme průkopníci v digitalizaci a ve službách pro hosty: je tudíž logické, že nyní přizpůsobujeme náborový proces potřebám uchazečů a odvětví,“ uvádí Oliver Winter a dodá zásadní a inspirativní věc: „Máme řešení na všeobecný nedostatek pracovníků v hotelnictví i na inovativní přístup.“

a&o dobývá evropská města

Od roku 2020 řetězec a&o otevřel pět nových poboček, a to ve Varšavě, Budapešti, Kodani, Edinburghu a Rotterdamu. Celkem má 40 hostelů ve 25 městech v 9 evropských zemích. V růstových plánech mají vysokou prioritu Velká Británie, Itálie, Benelux, Švýcarsko, Rakousko a Německo. Berlínská skupina se rovněž zaměřuje na Irsko a Francii, a také na Řím a Athény. Oliver Winter k tomu poznamenává: „Nejvíce se zaměřujeme na akvizice, mimo jiné i proto, abychom výrazně prodloužili životnost nemovitostí.“ Cílem společnosti a&o je rovněž do roku 2025 dosáhnout neutrality v emisích oxidu uhličitého.

Petr Bílek

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button