Města & regiony ČRNovinky

Liberecký kraj se snaží znovu přilákat polské turisty, s covidem jich ubylo

Liberecký kraj se snaží znovu přilákat polské turisty, kterých s koronavirovou pandemií výrazně ubylo. Poláci jsou po Němcích tradičně druhou nejpočetnější skupinou návštěvníků kraje. Zejména polští turisté se ještě stále nevrátili v míře, jaká byla obvyklá v dobách před pandemií, kraj proto připravil kampaň, polské sousedy se snaží oslovit billboardy a letáky, ale také prostřednictvím médií a na sociálních sítích, uvedl mluvčí krajského úřadu Jan Mikulička.
Foto: CzechTourism

V posledních letech před koronavirem polských návštěvníků každoročně přibývalo, v roce 2019 jich do kraje podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) přijelo rekordních 40 800, tvořili tak téměř pětinu zahraničních návštěvníků v kraji. O rok později jich kvůli koronavirovým omezením přijelo jen 21 850 a v roce 2021 dokonce jenom 8400. Loni se díky zrušení opatření začali postupně vracet, na předcovidovou úroveň se ale návštěvnost nedostala, když se jich v kraji za celý rok ubytovalo méně než 27 000.

Liberecký kraj patří k oblíbeným rekreačním oblastem, v zimě míří turisté hlavně do Jizerských hor a Krkonoš, v létě také do Českého ráje nebo k Máchovu jezeru. „Covid zastavil na dlouhou dobu cestování, lidé se naučili trávit svůj volný čas jinak, možná i trochu zpohodlněli. Naším úkolem je přivést je zpátky, nadchnout je pro návštěvu našeho kraje, ukázat jim pro ně neznámé a lákavé turistické cíle,“ doplnila náměstkyně hejtmana pro cestovní ruch Květa Vinklátová.

Marketingová kampaň kraje je zaměřená zejména na polské příhraničí Dolního Slezska. Kraj se podle Mikuličky zaměřil především na posílení propagace v horských turistických střediscích, jakými jsou například Szklarska Poręba, Swieradów-Zdrój nebo Karpacz. „V březnu se uskutečnila v Polsku distribuce propagačních letáčků s cílem upoutat návštěvníky příhraničních lyžařských areálů. Prospekty informovaly o zajímavých cílech v Libereckém kraji pro letní i zimní sezonu,“ uvedl mluvčí kraje.

Na sociálních sítích vznikla podle Mikuličky facebooková skupina pro polské návštěvníky „Liberecki czeka na Ciebe“. Součástí propagace ve skupině je pravidelné sdílení příspěvků z nejzajímavějších míst z příhraničních regionů. Připravují se také dva televizní pořady – první zaměřený na propagaci turistických atrakcí, převážně těch kulturních, v Liberci. „Druhý představí zejména pýchu kraje – projekt Křišťálové údolí, přírodu, hrady a zámky,“ dodal. Na léto je připravena kampaň v polském rádiu a také billboardová kampaň na hlavních tazích u velkých měst.

Newsroom TTG / ČTK

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button