HotelyZprávy

Hostely a&o opět blíže k výsledkům z doby před pandemií

S více než 3 miliony přenocování a obratem téměř 70 milionů eur se řetězec hostelů a&o opět o kus přiblížil výsledkům z doby předkoronové. I během pandemie a&o otevíral nové hostely a chystá další.

Oliver Winter, zakladatel a generální ředitel a&o: „Do roku 2025 se chceme stát prvním evropským řetězcem hotelů, který bude zcela bezemisní.“ Foto: a&o.

„I v tomto těžkém roce jsme toho dokázali hodně, a nakonec můžeme být spokojení,“ vysvětluje Oliver Winter, generální ředitel a&o. „Je pochopitelně zřejmé, že aktuální vývoj předčasně ukončil intenzivní finiš ke konci roku.“ Plán na rok 2022 zní jasně: být ještě blíže výsledkům z roku 2019: „Cílíme ještě výše, než je náš dosavadní rekord.“ S pěti miliony přenocování a obratem 165 milionů euro byl rok 2019 zatím nejúspěšnějším obdobím v dějinách firmy a&o.

S přihlédnutím k uplynulému roku vysledoval Oliver Winter tyto hlavní zdroje obav hostů: nejistota a obavy, že při stornu, případně následném soudním sporu přijdou o peníze, strach z nákazy, případně z karantény a zmatek ohledně stále měnících se pravidel a dalších překážek cestování.

„Na tyto nové potřeby hostů jsme našli správné odpovědi,“ uvedl Oliver Winter a poděkoval celému týmu a&o: „Nestěžovat si, ale dělat, to je naše heslo. Jen tak jsme dokázali uvést v život nové produkty a procesy.“ Mezi ně patří například zrušení rezervace zdarma až do 18 h v den v příjezdu, včas zavedený a obsáhlý hygienický koncept a řada digitálních nabídek.

Klíč k úspěchu? Digitalizace!

Vývojový tým a&o v současnosti pracuje na více než 25 projektech najednou. Patří mezi ně ubytování prováděné samostatně hostem („self check-in“), mobilní klíč od pokoje a online rezervační systém, který například bude využívat chatbotů. „Vždycky jsme byli a budeme i nadále technologicky vyspělá firma a budeme dále posilovat naše postavení průkopníka v oboru,“ potvrdil Winter a shrnul: „Digitalizace je klíč k úspěchu.“

Ve skupině je síla

V roce 2021 zaznamenaly hostely a&o více než 850 000 skupinových přenocování. „Lví podíl na tom mají certifikace a klasifikace,“ zdůrazňuje Phillip Winter, marketingový ředitel a&o. „Certifikace kvality je při volbě ubytování nesmírně důležité kritérium, a to zejména u cestování dětí a mládeže.“ Většina ze 40 stávajících hotelů a&o nese německou Pečeť kvality pro cestování dětí a mládeže (QMJ) s klasifikací 4 nebo 5 hvězdiček. Pět hotelů v Německu získalo tento certifikát letos úspěšně znovu. Skupiny tvořily přibližně 30 procent všech přenocování v a&o, a to ještě navíc v druhém roce korony,“ připomíná Winter. Skupinovými hosty byly od července nadále hlavně německé školní třídy. „Jsme za to opravdu vděční,“ říká Winter.

Růst a nové lokality

Síť hostelů a&o se stále rozrůstá, a to i během pandemie! Po otevření tří nových hostelů v roce 2020 ve Varšavě, Kodani a Budapešti otevřela letos v červenci své dveře i první pobočka a&o ve Velké Británii, a to v Edinburghu. Těšit se brzy můžeme i na návštěvu dalších evropských měst – a&o plánuje otevřít hostely v Athénách, Florencii, Římě, Barceloně, Lisabonu a Londýně. Úspěšný příběh nyní největšího řetězce hostelů na světě začal v roce 2000 otevřením prvního podniku v Berlíně ve čtvrti Friedrichshain. V současnosti a&o má 40 hostelů ve 24 městech v devíti evropských zemích.

První bezemisní hostelový řetězec

„Do roku 2025 zcela bez emisí“ – tento cíl si berlínský hotelový řetězec vytyčil v oblasti ochrany životního prostředí. Ekologie ostatně hraje významnou roli už od založení firmy před 20 lety. Důležitým milníkem bude v roce 2023 otevření prvního bezemisního hostelu a&o v Benátkách. Řetězec a&o v současnosti produkuje pouhých 6 kg oxidu uhličitého na jedno přenocování, což je o více než dvě třetiny méně než emise jiných srovnatelných nízkonákladových hotelů. Zmíněných 6 kg CO2 se díky 120 různým opatřením do roku 2025 sníží přibližně na 3 kg. Od roku 2025 a&o bude dále kompenzovat zbytek. Průměrný věk hostů a&o je 27 let. „Generace Z není lhostejná a nebude na bezemisní produkty čekat do roku 2045 nebo 2050 – reagovat musíme dnes,“ uvádí Oliver Winter.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button