ChorvatskoKam jet?ZahraničíZprávy

Chorvatský den v Praze představil i novou leteckou linku Praha – Split

Chorvatské turistické sdružení (CNTB) ve spolupráci se svým zastoupením v České republice uspořádalo v jedinečném prostředí pozdně renesančního Martinického paláce velkou akci s názvem „Chorvatský den v Praze“.

Foto: Lenka Neužilová

Jedná se o speciální akci na jednom z nejvýznamnějších trhů chorvatského cestovního ruchu, jejímž cílem je představit celkovou chorvatskou turistickou nabídku, rozšířit stávající spolupráci s nejvýznamnějšími českými partnery a definovat společné aktivity před nadcházející sezonou. Setkání se zúčastnila ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac (na snímku), ředitel CNTB Kristjan Staničić (na snímku třetí zleva) a řada významných osobností českého cestovního ruchu.

„Chorvatsko patří tradičně mezi oblíbené turistické destinace českých turistů. Těší nás především fakt, že český trh stále více uznává Chorvatsko jako dovolenkovou destinaci mimo letní měsíce, o čemž svědčí i fakt, že od začátku letošního roku přibylo 98 procent příjezdů a o 25 procent více přenocování oproti stejnému období v roce 2019. Chorvatsko se kromě moře a krásné přírody stává destinací s přidanou hodnotou a nabízí turistům vyšší úroveň zážitků, což čeští turisté stále častěji vyhledávají. Kromě nabídky, která je jim již dobře známa, neustále rozvíjíme segment luxusní turistiky. Vzhledem k rostoucí poptávce po tomto segmentu cestovního ruchu chceme na českém trhu v nadcházejícím období profilovat Chorvatsko mimo jiné jako turistickou destinaci moderního luxusu, která kromě běžných forem nabízí personalizaci, zhodnocení zážitků a emocí a osobní rozvoj prostřednictvím komunikace s místní kulturou a komunitou,“ uvedla ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac s tím, že v posledních letech byly do chorvatského cestovního ruchu investovány více než 4 miliardy eur a nyní jsou k dispozici další 2,2 miliardy kun z Národního plánu obnovy a odolnosti.

Ředitel CNTB Kristjan Staničić představil celkové výsledky cestovního ruchu Chorvatska s odkazem na výsledky dosažené na českém trhu, trendy a pozici, kterou chce Chorvatsko na českém trhu zaujmout: „Česká republika patří mezi pět největších outgoingových trhů, ze kterých realizujeme největší turistický obrat, a Češi jsou našimi vítanými a věrnými hosty. Vnímání Chorvatska na českém trhu je strategicky důležitou otázkou, protože si chceme dlouhodobě udržet pozici jedné z nejoblíbenějších zahraničních destinací Čechů. Přestože je naše země v současnosti nejvíce vnímána jako letní rodinná destinace, což potvrzují údaje o 60 procentech českých turistů cestujících do Chorvatska na letní dovolenou s rodinou, do budoucna chceme zaujmout pozici destinace celoročně bohaté na různorodé nabídky, a to jak na pobřeží, tak ve vnitrozemí, ale také jako destinace, která přitahuje turisty různého věku, zejména mladé lidi. O tom, že Chorvatsko patří  v České republice mezi oblíbené zahraniční destinace, svědčí také turistický obrat realizovaný v posledních letech. Loajalita českých turistů je výrazná zejména v posledních dvou letech pandemie. Češi totiž loni dosáhli více než pěti milionů přenocování, což představuje výborných 97 procent výsledku rekordního roku 2019. To potvrzuje, že jsme se na tomto trhu velmi rychle vzpamatovali, přičemž letos očekáváme vzhledem k vynikajícím předpokladům ještě lepší výsledky a růst cestovního ruchu, tedy úplné zotavení a návrat k předpandemickým trendům.“

Na snímku zleva: ředitel CNTB Kristjan Staničić, ministryně turismu a sportu Nikolina Brnjac a ředitel zastoupení Chorvatského turistického sdružení v České republice a na Slovensku Dubravko Miholić. / Foto: Aviareps

Po tiskové konferenci proběhla pracovní část programu za účasti zástupců Asociace chorvatských cestovních kanceláří a agentur (UHPA), Stories Hotels a letecké společnosti Croatia Airlines, která představila novou leteckou linku Praha – Split, která bude operovat každou sobotu od 11. června do konce září 2022.

Dnešní tiskové konferenci předcházela včera večer v Martinickém paláci slavnostní večeře s chorvatskou delegací a zástupci chorvatské ambasády v čele s velvyslankyní Ljiljanou Pancirov, majiteli, řediteli a zástupci českých touroperátorů, agentur a organizací cestovního ruchu. Za Českou centrálu cestovního ruchu CzechTourism byl přítomen ředitel Jan Herget, který oznámil intenzivnější spolupráci s Chorvatským turistickým sdružením v oblasti výměny znalostí, zkušeností a užitečných dat ze systému eVisitor.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button