Akce

Veletrhy GO a Regiontour zvýšily návštěvnost

Veletrhy turistického ruchu Go a Regiontour na brněnském výstavišti navštívilo od čtvrtka do dneška přes 30.000 návštěvníků. V předchozích letech se návštěvnost pohybovala zhruba na této hranici, podle pořadatelů lze letos hovořit o desetiprocentním růstu návštěvnosti. Jako pozitivum se ukázalo spojení veletrhu s festivalem jídlo Go to FoodPark a také s přesunem cestovatelského festivalu Go Kamera přímo do pavilonu P, zatímco dříve býval na druhé straně výstaviště v Kongresovém centru.

Foto: Veletrhy Brno

 

Pořadatelům se v posledních letech podařilo přilákat více zahraničních vystavovatelů. Letos byli z 27 zemí a poprvé měla akce partnerskou zemi, bylo jí Thajsko. Součástí expozice byly i masérky z Thajska, které po čtyři dny masírovaly zájemce.

Součástí byl i odborný program. Jedna z konferencí se zabývala overtourismem, tedy přelidněním atraktivních turistických destinací. Tento fenomén se týká i některých míst v Česku. Na veletrhu zaznělo, že v současnosti, kdy je v Česku velké množství turistů, je potřeba více než marketing na přilákání nových hostů management turistického ruchu. Například místostarosta Českého Krumlova Martin Hák představil nové podmínky, kterými se město snaží velké množství turistů usměrňovat. Cílem je, aby turistický ruch sloužil a byl k užitku a neznechucoval místní.

Za loňský rok se očekává, že se v českých hromadných ubytovacích zařízení ubytovalo 22 milionů lidí. Mnoho z nich provozuje i takzvanou gastroturistiku, proto se pořadatelům spojení s festivalem jídla jeví jako logické. Jeho patronem byl herec Lukáš Hejlík.

Newsroom TTG, ČTK

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button