CestovkyHotely

Účastníci zájezdu získali odškodné za chybějící přístup k moři

Na základě rozsudku městského soudu v Hannoveru získají zákazníci cestovní kanceláře odškodnění za to, že se nemohli koupat v moři přímo u hotelu, ačkoli cestovní kancelář v propagačních materiálech tvrdila, že hotel leží „přímo u pláže“.

Jestliže je v katalogu cestovní kanceláře uvedeno, že hotel se nachází „přímo u pláže“, vyplývá z toho, že v bezprostřední blízkosti hotelu je možné se koupat v moři. Není-li toto očekávání splněno, má účastník zájezdu následně právo na snížení ceny zájezdu, praví se v rozsudku městského soudu v Hannoveru č. 515 C 7331/19.

V případě, který byl předmětem soudního sporu, cestovní kancelář slibovala „umístění přímo u pláže“. To sice souhlasilo, ovšem žalobce se nemohlo přímo na místě v moři koupat. Při příjezdu totiž zjistil, že hotelová pláž se nachází v přírodní rezervaci, kde je koupání zakázáno. Za koupáním v moři musel tedy jít pěšky přibližně 800 metrů daleko, na pláž sousedního hotelu.

Soud rozhodl, že chybějící přístup do moře je vadou zájezdu, a že přiměřené je snížení ceny o deset procent, v tomto případě o 204,60 eur. Popisem v katalogu tudíž cestovní kancelář v zákaznících vzbudila přesvědčení, že koupat se v moři je možné přímo u hotelu. Nezáleží přitom na tom, zda žalobce musel k přístupu do moře jít pěšky nebo zda tam mohl dojet kyvadlovým autobusem či jinou veřejnou dopravou.

Petr Bílek

Související články

Napsat komentář

Back to top button