DopravaIncomingMěsta & regiony ČRPrahaTOP

Turisty ze zahraničí láká do Česka nová marketingová kampaň

Turisty ze zahraničí láká do Česka nová marketingová kampaň ve vybraných zemích ve světě v čele s USA, evropskými státy a zeměmi Blízkého východu.
Foto: Letiště Praha

Jak informovalo Letiště Praha, kampaň zorganizovalo společně s agenturami CzechTourism a Prague City Tourism. Turisté ze zahraničí jsou klíčoví pro obnovu provozu letiště, před pandemií tvořili 70 procent odbavených cestujících.

Podle Českého statistického úřadu přijelo do tuzemských hotelů v prvním čtvrtletí letošního roku 2,8 milionu hostů. Loni se jednalo zhruba o 280 000, navíc převažovali rezidenti. Nejčastěji Česko navštěvovali lidé ze sousedních zemí. Nová marketingová kampaň v zahraničí má podle organizátorů zrychlit návrat turistů do Prahy a České republiky.

Kampaň se podle organizátorů zaměřuje na země, které mají potenciál velkého množství turistů, navíc s vysokými příjmy. Pražské letiště zacílilo své aktivity do Spojených států, CzechTourism na Blízkém východě a Prague City Tourism chce oživit poptávku o cesty do Česka ve vybraných evropských zemích a v Izraeli.

„Naším cílem je podpořit obnovení přímých leteckých spojení a poptávku po cestách do metropole a dále do celé České republiky. Praha je, a vždy bude, největším lákadlem pro cestující ze zahraničí. Právě na základě jejich poptávky budou přibývat letecká spojení, která budou k dispozici i Čechům. Ti pak budou mít víc možností k návštěvě a výběru destinací v zahraničí,“ řekl ředitel leteckého obchodu Letiště Praha Jaroslav Filip.

Foto: Letiště Praha

Letiště podle něj s podobnými akcemi počítá i pro příští rok. „Navazování leteckých spojení je dlouhodobou záležitostí, zejména v případě dálkových linek, jejichž další obnovu a rozvoj očekáváme v následujících letech,“ dodal Filip.

Česko je podle ředitele státní agentury CzechTourism Jana Hergeta na turisty připraveno. „Věřím, že pozitivní roli sehrají i novinky letošní sezony, naprosté unikáty, které v České republice máme. A to nejdelší visutý most pro pěší na světě Sky Bridge 721 (v Dolní Moravě na Orlickoústecku) či Muchova stezka (v Jihomoravském kraji). Lákadly mohou být i neobjevené skvosty, které chceme představit,“ uvedl.

Agentura Prague City Tourism se pak chce zaměřit na skupiny turistů, kteří ve městě v průměru stráví více nocí, a tudíž zde utratí i více peněz, dodal předseda představenstva Prague City Tourism František Cipro.

Letiště Václava Havla v současnosti eviduje poměrně velký nárůst provozu. V prvním čtvrtletí odbavilo kolem 1,4 milionu cestujících, což je sice asi 40 procent provozu z předkrizového období, zároveň je to však výrazně více než loni. Letiště tak podle současných prognóz očekává na konci roku kolem 9,6 milionu odbavených cestujících, meziročně asi o 55 procent více. Před krizí letiště v roce 2019 odbavilo přes 17,8 milionu pasažérů.

Newsroom TTG / ČTK

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button