DopravaTechnologieZprávy

RegioJet spouští nový web a prodejní aplikaci

RegioJet – největší soukromý vlakový a autobusový dopravce ve střední Evropě – spoustil nové rezervační webové stránky a také prodejní aplikaci. Zákazníci najdou v novém moderním grafickém a funkčním uspořádání kompletní nabídku všech vlakových a autobusových spojení RegioJet, jednoduchou možnost rezervace jízdenek a další informace a služby dopravce RegioJet.

Foto: RegioJet

„Cílem přípravy nového webu a aplikace bylo zpřehlednit a zpřístupnit to, co je z pohledu zákazníka nejdůležitější: vyšší přehlednost spojů v čase, výhody jednotlivých tříd, výběr oblíbeného sedadla, plánování rozsáhlejších cest a notifikace nebo personalizace zákaznického účtu,“ říká Petr Beťák, ředitel oddělení Digitálního produktu Holdingu STUDENT AGENCY.

Novou mobilní aplikaci a web spustil RegioJet v úterý 3. srpna, v prodeji jsou jízdenky již na celé podzimní období až do prosince letošního roku. RegioJet počítá na podzim s plným rozsahem provozu svých vnitrostátních a mezinárodních vlakových a také autobusových spojů. Kromě letních spojů si cestující mohou již nyní rezervovat jízdenky také na cesty během nového školního roku – včetně podzimních prázdnin a prodloužených víkendů 28. září a října 2021; případně kolem svátku 17. listopadu.

S designem nového webu a aplikace pomáhali sami uživatelé

Návrh nového webu i mobilní aplikace vycházel z rozsáhlých rozhovorů a analýz zákaznického chování nejen na webu a v mobilní aplikaci, ale i přímo ve vlacích, v autobusech nebo na nádražích.

Uživatelé například akcentovali potřebu vylepšit vyhledávání stanic a zastávek, fungování a chování košíku, zapamatování oblíbené platební metody, primárně Apple Pay a Google Pay. Jako zásadní parametr se pak z pohledu uživatelů ukázala přehlednost při použití na mobilních zařízeních.

Zrychlení nákupu jízdenky a růst konverzního poměru

Inovovaný web a mobilní aplikaci vytvářel nový front-end digitální tým RegioJetu, který vznikl v loňském roce jako součást nové strategie holdingu a orientace na oblast digitalizace. Stavěl na existujících systémových řešeních, ale cílem bylo posunout uživatelskou zkušenost blíže evropským standardům a reagovat na širší nabídku destinací dosažitelných spoji RegioJet a s tím spojené potřeby zákazníků.

Testovací provoz se zapojením části uživatelů ukázal, že se podařila zlepšit přehlednost prezentovaných informací, nákup jízdenky je nyní paradoxně rychlejší, i když je rozdělen do více kroků a zvýšil se počet dokončených rezervací. Významně se také zlepšila výkonnost webu a jeho rychlost.

„Čas nákupu jízdenky se v průměru zrychlil o 9 vteřin. Konverzní poměr (podíl nově příchozích zákazníků, kteří se rozhodnou k nákupu) je pak u nových zákazníků dokonce o 7 % lepší,“ říká produktový manažer pro digitalizaci Petr Bednárik a dodává: „Naše evropská i globální konkurence investuje do zlepšení digitální zkušenosti v dopravě. Musíme mít stejnou úroveň digitalizace i s ohledem na naši další expanzi a plány na rozšiřování spojů.“

RegioJet plánuje dále posílit svou pozici na evropském dopravním trhu a vlaky RegioJet by měly v letošním a příštím roce nově zamířit například do Polska, Německa, do Belgie či Nizozemí.

„Klíčem pro naše uživatele v budoucnu bude mobilní aplikace, té jsme se věnovali výrazně, cílem je, aby naši aplikaci využívali nejen pravidelní cestující, ale také turisté a návštěvníci, kteří zavítají do České republiky nebo do dalších zemí, ve kterých jako dopravce působíme – například do Německa, na Slovensko či do Rakouska atd.

Budeme systematicky reagovat na potřeby uživatelů, jejich zpětnou vazbu a přinášet i nové funkcionality, které vycházejí z širokého portfolia služeb celého Holdingu STUDENT AGENCY. Máme strategii dalšího rozvoje našich webů a aplikací na období příštích tří let,“ dodává Petr Beťák, ředitel Oddělení digitálního produktu.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button