Kam jet?Města & regiony ČRTOPWellness & Spa

Program lázeňských voucherů 2022 propojil stát s podnikateli

Cestovatelský portál Kudy z nudy, jehož provozovatelem je státní agentura CzechTourism, se od 1. 1. 2022 stal platformou pro stahování lázeňských voucherů 2022 iniciovaných Svazem léčebných lázní ČR a Sdružením lázeňských míst.

Foto: Amara Zemplinerová

Do projektu podpory českých lázní, jenž je příkladem partnerství veřejného a soukromého sektoru, je aktuálně zapojeno téměř šest desítek poskytovatelů lázeňské léčebně rehabilitační péče. „Oslovili jsme všechny naše členy, ale i lázeňská zařízení mimo náš svaz, aby se do projektu lázeňských voucherů zapojili. V tuto chvíli vouchery nabízí více než 90 procent z nich a někteří aktivní účast ještě zvažují. Na první čtvrtletí 2022 společně aktuálně poskytují téměř 30 tisíc dvoutisícových voucherů v celkové hodnotě přes 55 milionů korun,“ uvedl Martin Plachý, viceprezident Svazu léčebných lázní ČR.

Podmínkou pro uplatnění voucherů 2022 je délka pobytu minimálně šest po sobě jdoucích nocí a využití minimálně pěti procedur. Voucher mohou využít lidé starší 18 let, kteří jsou občany Evropské unie (EU) nebo Evropského hospodářského prostoru (EEA), přičemž voucher klienti uplatňují při rezervaci přímo v konkrétních lázeňských zařízeních. „Vzhledem k tomu, že se jedná o soukromou iniciativu samotných poskytovatelů lázeňské péče, nehrozí, že by mohlo dojít k situaci, kdy by lázeňské domy nemohly vouchery přijímat z důvodu limitu de minimis,“ řekl na dnešní tiskové konferenci Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.

Cestovatelský portál Kudy z nudy se jako platforma pro stahovaní státních voucherů v hodnotě 4000 korun v minulých dvou letech osvědčil. V loňském roce dokonce zaznamenal historicky rekordní návštěvnost 21,6 mil. návštěv. Od 1. 7. 2020 do 31. 12. 2021 bylo na portálu Kudy z nudy staženo celkem 364 tisíc státních lázeňských voucherů v hodnotě 4000 Kč. Za osmnáct měsíců fungování programu COVID – Lázně bylo celkem uplatněno a proplaceno (bez lednových žádostí) 109 550 voucherů v hodnotě 438 milionů korun.

„Společně se spuštěním platformy ke stahování voucherů na našem portálu Kudyznudy.cz podpoříme projekt lázeňských voucherů také prostřednictvím sponzorských vzkazů vysílaných před druhou řadou úspěšného cestopisu České televize ΄S karavanem po Česku 2΄. Kromě toho plánujeme další marketingové aktivity na podporu lázní. V tuzemsku jde například o spolupráci na tvorbě televizního seriálu představujícího české lázně širokému domácímu publiku, v zahraniční je pak plánována řada B2B aktivit, ale i cílených kampaní a veletrhů. Mezi hlavní zdrojové trhy, na které bude agentura cílit, patří Německo, Polsko, Izrael, region Blízkého východu a samozřejmě dle situace Ruská federace a země SNS. Celková výše investic záleží na finálním rozpočtu, kterým bude agentura disponovat,“ doplnil Jan Herget.

„Pokračování projektu lázeňských voucherů v této nové modifikované verzi má za cíl pomoci poskytovatelům lázeňské léčebně rehabilitační péče přilákat klienty do lázní, které se už třetím rokem potýkají s restrikcemi a dopady pandemie. Současně nabízí možnost novým či opakovaným klientům lázní vyzkoušet v této složité pandemické době uzdravující sílu českých léčebných lázní za výhodnějších podmínek, než je to normálně běžné,“ řekl Martin Plachý.

Více na www.kudyznudy.cz/vouchery.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button