FrancieMěsta & regiony ČRNěmeckoRakouskoTOPZahraničí

Podzimní nabídkou pro cyklisty a bikery konkuruje ČR evropským cyklistickým velmocem

V České republice je asi čtyřicet tisíc vyznačených cyklotras o celkové délce zhruba 8800 km a 55 bike nebo trail parků, z nich zhruba třetina splňuje požadavky i té nejnáročnější zahraniční klientely. Pokud k tomu přičteme mírný ráz českých pohoří a příjemné teploty, konkuruje Česko jako podzimní cyklistická destinace i takovým cyklo velmocem, jako jsou Itálie nebo Rakousko.

Foto: CzechTourism / P. Slavík

„Česká republika má kompletní podzimní cyklonabídku, od dálkových cyklotras až po špičkové traily nebo bike resorty, zasazené do krásné přírody, obklopené lázněmi a historickými památkami. Z toho pohledu splňuje vše, co si mohou domácí i zahraniční cyklo turisté přát,“ říká Jan Herget, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, a doplňuje: „Na čem bychom měli ještě zapracovat, je bezpečnost na silnicích, kde jsme v porovnání s jinými státy ještě pozadu.“  

V letech 2021–2027 by investice do cyklo dopravy měly přesáhnout 3,6 miliardy korun (0,6 mil. Kč/Národní plán obnovy, 3 mld. Kč/IROP). V roce 2021 by do zvýšení bezpečnosti dopravy a do výstavby a opravy nových cyklostezek měly ze Státního fondu dopravní infrastruktury doputovat dalších 750 milionů korun.  

Foto: CzechTourism / P. Slavík

Cykloturistika je hned po pěší turistice druhou nejčastější aktivitou na dovolené a její obliba stále roste. Vloni Češi utratili za kola a cyklovýbavu více než 10 miliard korun a prodalo se 350 tisíc jízdních kol. Dle průzkumu internetového vyhledávače Heureka.cz vzrostl za minulý rok prodej kol na e-shopech meziročně (2019/2020) o 68 %, přičemž letos v březnu vzrostl s v porovnání s loňským březnem dokonce o 427 %.

Agentura CzechTourism oslovuje domácí cyklisty a bajkery především skrze portál Kudy z nudy, který kromě samotných cyklo a bajkových aktivit nabízí návštěvníkům možnost naplánovat si výlet po okolí a navštívit akce nebo turisticky zajímavá místa, které navštívená lokalita nabízí. Aktuálně patří cyklo aktivity na kudyznudy.cz k nejvyhledávanějším, hned po koupání.  

V letošním roce se agentura CzechTourism podílela na tvorbě hned na několika cyklo pořadů pro Českou televizi. Jde o seriál Po trailech přes hory, Cyklotoulky a Českem nejen za sportem. Inspirativní pořady nejen o cyklistice shlédlo už přes milion a pul diváků.

Foto: CzechTourism / P. Slavík

Součástí podpory cyklo a mountainbiku je také spolupráce na sportovních akcích. V roce 2021 jde na propagaci České republiky v rámci cyklo eventů (např: SP horských kol 2021, Kolo pro život, Závod Míru, Enduro Race 2021, Metrostav handy cyklo maraton 2021 a další) zhruba 1, 6 milionu korun.

Cykloturistika a mountainbiking je součástí produktu aktivní turismus, který Česká centrála cestovního ruchu využívá při propagaci České republiky v zahraničí. K aktuálně probíhajícím zahraničním marketingovým aktivitám patří online a tisková kampaň na téma Stezka Železné opony ve Skandinávii a zemích Beneluxu, jejíž cílem je představení české části dálkové cyklostezky Eurovelo 13 s veškerými službami a atraktivními místy v její blízkosti. V přípravě jsou press tripy pro média z Francie a Beneluxu do libereckého sklářského regionu s MTB výlety a návštěvou sklárny vyrábějící trofej Tour de France nebo představení bike parků, originálních MTB tras a trailů formou společného putování české top bikerky Terezy Votavové a přední švédské cykloinfluencerky Jessicy Clarén s její novinářskou družinou v kombinaci s odpočinkem v horských lázních.

V dalších zemích probíhají nebo jsou na podporu cykloturisty a mountainbikingu naplánovány například tyto aktivity: Rakousko – press trip Vinařské stezky, tisková a online kampaň cyklo + MTB, Slovensko – online a tisková kampaň na téma dovolená s dětmi, TV pořad Po trailech přes hory, workshop Stezka železné opony, Itálie – online a tisková kampaň, Německo – cykloobsahy pro online aplikaci Komoot pro plánování cyklo, MTB a hikingových tras, online a tisková kampaň, Velká Británie – online a tisková kampaň v magazínu Rough Guide.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button