Tanes Petsuwan: novinky z Thajska

Tanes Petsuwan, místoguvernér pro marketingovou komunikaci, s námi na setkání v hotelu Courtyard by Marriott Prague City hovořil o úspěších a dalších plánech Thajské centrály cestovního ruchu (TAT).

Foto: Petr Bílek

Jak byste stručně srovnal situaci thajského cestovního ruchu před 60 lety, kdy vznikla TAT, a nyní?

Před šedesáti lety přijíždělo do Thajska pouze 80 tisíc zahraničních turistů ročně. Dnes je to každoročně kolem 40 milionů! Příjmy z cestovního ruchu, který je velmi významným pilířem hospodářství, nyní tvoří kolem 20 % procent thajského HDP.

Co je základem takového úspěchu?

Faktorů je víc, ale skutečně zásadní je spolupráce. Zažili jsme i těžké doby – tsunami v roce 2004, hospodářská krize i občasné výkyvy politické načas cestovní ruch utlumily. Vždycky jsme se ale díky spolupráci dokázali zvednout.

Jak je rozsáhlá síť zahraničních zastoupení TAT?

Máme 129 zahraničních kanceláří po celém světě včetně Prahy, kde zdejší zastoupení řídí paní Wajanan Silpawornwiwat.

Financují činnost a kampaně TAT nějak i soukromé subjekty?

TAT je organizace stoprocentně financovaná státem. Soukromé subjekty samozřejmě k činnosti TAT přispívají, ovšem nikoli finančně, nýbrž věcným plněním. Například hotely pro účastníky fam tripů poskytují ubytování, aerolinie letenky a podobně. S tím souvisí fakt, že nepropagujeme konkrétní soukromé firmy, ale vždy oblasti a aktivity.

Na jaký segment z thajské nabídky byste upozornil české turisty a cestovní kanceláře?

Do Thajska se sice jezdí hlavně k moři, ovšem Češi jsou velmi aktivní turisté a mají rádi sport, takže určitě přijeďte na golf, který je jedním z hlavních segmentů naší nabídky, a nově i jachting. A dále je tu cyklistika a rovněž thajský box – máme u nás spoustu tréninkových kempů – je to vycházející hvězda v příjezdovém cestovním ruchu. A nesmím zapomenout ani na báječné thajské jídlo.

Jaké segmenty budete hlavně propagovat?

Rostoucí náročnost turistů ze střední a východní Evropy nám skýtá skvělou příležitost propagovat turistické produkty pro první návštěvníky, zájemce o svatební a romantické zájezdy (honeymooners), golfisty a pochopitelně i pro ty, kteří do Thajska jedou k moři.

Co je ve vaší nabídce nové?

TAT na trh uvedla lokality Satun, Trang a Trat. S průvodcem Michelin spolupracujeme na rozvoji gastroturistiky. Michelinské restaurace jsou v Bangkoku, na Phuketu, v Chiang Mai a v Phang Nga. A také nově chceme propagovat jachting.

V prezentaci jste zmínil jachting jako nový segment. Má Thajsko dostatečnou infrastrukturu?

Rozvíjí se a je to na dobré cestě. Existují už krásné maríny, například na Phuketu, kde se jezdí také významná regata. A další třeba v Pattaye.

Petr Bílek

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..