DopravaNezařazené

Letiště Praha od března do srpna zrekonstruuje třídírnu zavazadel na Terminálu 1

Letiště Praha plánuje rekonstrukci třídírny zavazadel na Terminálu 1, která bude probíhat na Letišti Václava Havla Praha v období od 1. března do 31. srpna 2020.

Foto: Letiště Praha

Být moderním a úspěšným letištěm vyžaduje neustálé hledání cest k dalšímu zlepšování. Letiště Praha vylepšuje prostředí i služby, a to za plného provozu a pokud možno bez negativních zážitků cestujících i ostatních návštěvníků letiště. To ovšem znamená zvýšené nároky i na většinu zaměstnanců.

Počet odbavených cestujících každý rok roste, a proto musí letiště postupně procházet náročnou modernizací. Hlavním důvodem přestavby třídírny zavazadel na Terminálu 1 je především vylepšení systému bezpečnostní kontroly odbavených zavazadel a instalace speciálního detekčního zařízení na výbušniny. Při této příležitosti zároveň dojde ke kompletní rekonstrukci třídírny. Výsledkem pak bude prostředí s novým sofistikovaným systémem, který jednak ulehčí práci zaměstnancům a zároveň zajistí vysoký standard bezpečnostních opatření, který ukládá nová legislativa, jako je tomu již na Terminálu 2.

Jelikož bude rekonstrukce probíhat během standardního provozu, ovlivní částečně i samotné cestující během procesu odbavení. Během přestavby přestane v případě odbavení cestujících na přepážkách dočasně platit rozdělení terminálů na lety do schengenského prostoru a lety mimo schengenský prostor.

Vybrané lety leteckých společností, které odlétají z Terminálu 1, budou dočasně odbavovány na přepážkách v Terminálu 2, kde pro tento účel budou fungovat přepážky speciálně označené jako RED ZONE. Samotný odlet však zůstává beze změny, tedy i nadále z Terminálu 1.

Jedná se o lety, které zajišťují následující společnosti, tj. tyto společnosti budou odbavovány na přepážkách Terminálu 2, ale odlet se uskuteční z Terminálu 1:

 

Pokud cestující odlétá z Terminálu 1, jeho let zajišťuje společnost uvedená na seznamu výše a potřebuje se dostavit k odbavení na přepážce (tzn. není odbavený online, nemá palubní vstupenku, ale zároveň má velké zavazadlo k odbavení), doporučuje se, aby se dopravil přímo na Terminál 2. Po samotném odbavení se budou cestující po zelené navigaci pěšky vracet na Terminál 1 na pasovou a bezpečnostní kontrolu před svým odletem. Vzdálenost mezi terminály je přibližně 500 m (10 minut). Tato změna v odbavení se netýká cestujících, kteří odlétají z Terminálu 1, ale jsou již odbaveni online (tj. mají už palubní vstupenku) a cestují pouze s příručním zavazadlem.

Zákazníci ostatních leteckých společností jsou i nadále odbavováni na Terminálu 1, případně na Terminálu 2, jak je to obvyklé.

Větší pozornost by měli cestující také věnovat rozdílu mezi leteckou společností, která daný let zajišťuje a u které byl let zakoupen. Některé lety jsou prodávány více společnostmi současně a vždy záleží, kdo daný let provozuje (jedná se o tzv. codesharové lety).

V případě potřeby je možné kontaktovat nás na e-mailové adrese info@prg.aero nebo telefonní lince + 420 220 111 888. Aktuální informace vždy naleznete také na webových stránkách letiště ve speciální sekci www.prg.aero/checkin2020 (informační letáky ke stažení na stejné stránce).

www.prg.aero

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button