IncomingTOPZahraničí

Kampaň #světovéČesko odstartuje v polovině května

Na podporu domácího i příjezdového cestovního ruchu plánuje agentura CzechTourism v momentě rozvolnění cestování spustit marketingové kampaně doma i v zahraničí.

Na domácí kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko a celkovým rozpočtem přes 56 milionů korun navážou marketingové aktivity v zahraničí. Jako první po rozvolnění začne CzechTourism s propagací České republiky na sousedních trzích, v Nizozemí, na Ukrajině a v Maďarsku. Na kampaně a zahraniční marketingové aktivity, které pokrývají pětačtyřicet zemí světa, má agentura připraveno 100 milionů korun.

„Cílem tuzemské kampaně je ihned po uvolnění restrikcí probudit chuť k cestování po #světovémČesku, inspirovat Čechy k návštěvě méně známých míst, a to zejména v hlavní sezoně, a propagace známých míst před a po hlavní sezoně,“ řekl Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism, a dodal: „Do tuzemské podpory cestovního ruchu patří kromě digitální kampaně propagující video spoty všech čtrnácti krajů také mediální spolupráce s TV Nova a Evropou 2 a další televizní projekty, např. Karavanem po Česku, Českem nejen za sportem s Evou Samkovou, Jednou stopou s Jaroslavem Kulhavým a gastro pořad s Lukášem Hejlíkem.“

Pod společným brandingem #světovéčesko se CzechTourism dále podílí na marketingových projektech jednotlivých krajů nebo jejich destinačních organizací a připravuje spolupráci a partnerství se sportovními a kulturními eventy v hodnotě zhruba 30 milionů Kč.

Objevujte #světovéčesko na www.kudyznudy.cz

V reakci na ukončení nouzového stavu a opětovné možnosti cestovat za odpočinkem a relaxací do přírody i přes hranice okresů připravila redakce Kudy z nudy speciální landing page Kudy z nudy – Českem pěšky. Ta obsahuje zajímavé tipy a informace o pěších trasách v celé české republice od méně náročných vycházek až po dálkové trasy pro fyzicky zdatné turisty.  

Volnočasový portál Kudyznudy.cz je spolu se svými sociálními sítěmi stěžejní platformou agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu, která obsahově zastřeší kampaň #světovéčesko. Vloni zaznamenal portál rekordních 18,8 milionu návštěv (meziročně +4 %) a počet uživatelů se zvýšil na 9,2 milionu (meziročně +7 %). Od července 2020 je také platformou ke stahování lázeňských voucherů (v roce 2020 si jej stáhlo 161 000 uživatelů) a tato podpora lázní pokračuje až do 31. 12. 2021​.

Marketingové aktivity v zahraničí

Celkový rozpočet všech dvaadvaceti zahraničních zastoupení CzechTourism na letošní rok je cca 90 milionů korun a pokrývá marketingové aktivity ve zhruba pětačtyřiceti zemích. Nejvyšší rozpočty mají okolní státy Německo a Polsko (10 mil. Kč/země), Slovensko, Benelux, Rakousko (7 mil. Kč), zbytek je rovnoměrně rozvrstven mezi další země.

„První po rozvolnění bude kampaň na sousedních trzích, v Nizozemí, na Ukrajině a v Maďarsku, která představí turistické cíle Česka na základě výběru krajů v pěti produktových kategoriích – hrady a zámky, lázně, města a galerie, aktivní dovolená, tradice a gastro. Zhruba od poloviny května plánujeme po dobu dvou měsíců kombinovanou displejovou kampaň na sociálních sítích s rozpočtem 8,7 milionu korun,“ uvedl Jan Herget a doplnil: „Od června plánujeme globální PPC kampaň na podporu návštěvnosti webu visitczechrepublic.com na více než dvaceti trzích celého světa s rozpočtem 1,7 milionu korun.“

V současnosti míří aktivity zahraničních zastoupení agentury CzechTourism především na B2B partnery. Probíhají webináře na různá témata, kterých se účastní stovky zástupců cestovních kanceláří (např. lázeňství – CzechSpaDay nebo série virtuálních MICE eventů Back to business with the Czech Republic).

Standardní marketingovou kampaň v zahraničí plánuje agentura spouštět posupně, až budou oznámena pravidla mezinárodního cestování a termíny rozvolnění opatření nejen v Česku, ale i v zemích, kde kampaň poběží.

„Například v Německu by v červenci měla proběhnout integrovaná kampaň s pracovním názvem „Zažijte Česko jako nikdy předtím“ v hodně asi 5 milionů Kč, kombinující televizní a venkovní reklamu a zaměřující se na produkt současné městské kultury. Televizní kampaň v hodnotě 2,4 milionu Kč, která bude cílit hlavně na aktivní turisty a rodiny s dětmi, plánujeme na začátek léta v Polsku,“ dodal Herget.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button