Holiday World 2022Jižní ČechyKam jet?Města & regiony ČRNovinky

Jižní Čechy se staly nejoblíbenějším regionem mezi návštěvníky z celé České republiky

Jihočeský kraj posbíral v rámci desátého ročníku ankety Kraj mého srdce v osmi hodnocených tematických kategoriích celkem 7 „medailí“. Čtyři zlaté a tři stříbrné.

Foto: JCCR

 

Nejoblíbenější je v kategoriích Kam na výlety s dětmi, Kam na letní dovolenou, pěší a cyklo, Kam na památky a historická místa a Kam za zážitkem a adrenalinem. Pořadatelem ankety je redakce KAM po Česku ve spolupráci s veletržní správou PVA EXPO Praha, pod záštitou Asociace krajů České republiky.

Foto: JCCR

Hlavním cílem ankety je zjistit a meziročně porovnat vývoj oblíbenosti krajů z pohledu návštěvníků a jejich volnočasových aktivit. Do ankety se zapojilo 3160 ověřených hlasujících čtenářů, z toho bylo 2143 žen a 1017 mužů. V absolutním pořadí nevíce bodů v hlasování získal Jihočeský kraj, a předstihl tak svého tradičního rivala Jihomoravský kraj, který skončil na druhém místě. Ocenění si kraje převzaly v rámci 30. ročníku veletrhu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD, na kterém jižní Čechy tradičně prezentovaly turistickou nabídku svého regionu.

Foto: JCCR

Umístění kraje kvitoval i jihočeský hejtman, který vidí úspěch jako příležitost pro další růst. „Velmi si cením pohledu, který mají čeští turisté na jižní Čechy. Doufám, že se tato ocenění konkrétně odrazí ve spokojenosti jak návštěvníků, tak našich podnikatelů v cestovním ruchu,“ uvedl Martin Kuba.

Foto: JCCR

Z pohledu získaných „medailí“, tedy pozic na prvních čtyřech místech z pohledu návštěvníka, nejlépe uspěly jižní Čechy s celkem čtyřmi zlatými a třemi stříbrnými před Jihomoravským krajem, následovaným Krajem Vysočina. „Tato ocenění jsou v dnešní době zároveň potěšující i mimořádně zavazující. Zejména v letní, a hlavně v podzimní sezoně chceme naplnit všechna očekávání hostů přijíždějících k nám na jih,“ zmínil první náměstek hejtmana jihočeského kraje František Talíř.

Foto: JCCR

Výsledky jižních Čech v jednotlivých kategoriích ankety Kraj mého srdce 2021:

1. Místo v kategorii KAM NA VÝLETY S DĚTMI                                                   
1. Místo v kategorii KAM ZA ZÁŽITKEM A ADRENALINEM

1. Místo v kategorii KAM NA LETNÍ DOVOLENOU, PĚŠÍ A CYKLO

1. Místo v kategorii KAM NA PAMÁTKY A HISTORICKÁ MÍSTA

2. Místo v kategorii KAM NA KONĚ A KOŇSKÉ STEZKY

 
 
2. Místo v kategorii KAM ZA FOLKLOREM A TRADICEMI
2. Místo v kategorii KAM DO LÁZNÍ A WELLNESS
 
5. Místo v kategorii KAM NA ZIMNÍ DOVOLENOU

Výsledky v jednotlivých kategoriích ukazují, že směřování k podpoře aktivit pro celou škálu návštěvníků je správnou cestou, jak na trhu cestovního ruchu uspět. „Výborná umístění pro mne představují hlavně poděkování celému týmu centrály, který pracuje na krátkodobých i strategických projektech. Je to povzbuzení pro naši další práci,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.

Jihočeský kraj umí nabídnout každému návštěvníkovi právě to, po čem touží. Na své si přijdou rodiny s dětmi, senioři, aktivní sportovci, adrenalinoví nadšenci, milovníci historie i ti, kteří hledají relax a odpočinek. Těm všem umí nabídnout atraktivní celoroční program, kvalitní služby i dobré jídlo a pití.

Foto: JCCR

Výsledek ankety koresponduje také s tím, že se na jihu Čech i přes veškerá omezení v roce 2021 ubytovalo více než jeden milion domácích návštěvníků, což je dokonce o něco více než rok předchozí. Tento výsledek je připisován také iniciativě Jihočeské centrály cestovního ruchu s úspěšnými projekty a kampaněmi na podporu návštěvnosti regionu.

Jižní Čechy pokračují v úspěšném marketingovém tématu „Jižní Čechy opravdová láska“ a jejich snaha se vyplácí. Do Jihočeského kraje se dá totiž lehce a natrvalo zamilovat. Naznačují to nejen statistiky turistické návštěvnosti regionu, které mají dlouhodobě rostoucí trend, ale i úspěch v anketách, jako je právě Kraj mého srdce.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button