HotelyTOP

Jak připravit hotel na znovuotevření: od kol na pokoji až po úklidové roboty

a&o, největší evropský řetězec hostelů, se na otevření připravuje novou nabídkou pro skupiny, jednotlivce i pro pracovní cesty, ale také možností vzít si jízdní kolo přímo do pokoje, širším nasazením úklidových robotů a výrazným zaměřením na ekologii.

Oliver Winter, zakladatel a generální ředitel a&o Hostels. Foto: a&o.

„Využijme tento čas naplno“, motivuje Oliver Winter, zakladatel a generální ředitel a&o, celý svůj tým. „Hosté se vrátí a my toho budeme mít hodně co nabídnout.“ V době krize řetězec a&o ze všech sil optimalizuje produkty a služby a připravuje novou nabídku, aby byl „připraven na dobu po koronaviru.“ a&o navíc úspěšně míří k cíli být prvním hostelovým řetězcem v Evropě, který bude mít nulovou emisní bilanci.

Druhá polovina roku 2021 „přinese stav podobný normálnímu“, věří Winter, i když začátek roku byl a je složitý. Oliver Winter očekává, že v létě znovu začnou přijíždět školy a skupiny. Přípravy pro opětovné otevření probíhají naplno a společnost plánuje mimo jiné tyto novinky: více balíčků pro rodiny, zachování pružného storna a záloh pro školní skupiny a rozšíření dlouhodobých pobytů a firemních nabídek.

Nová služba „bed & bike“ nabídne hostům možnost vzít si jízdní kolo do pokoje. Oliver Winter k tomu říká: „Vlastní kolo je pro mnohé hosty svaté, které se prostě nikde neodkládá. Cyklistika je nesmírně oblíbená.“ Mnohá města, kde se nacházejí hostely a&o, leží na oblíbených cyklotrasách, včetně těch dálkových: „Připravujeme se na výrazně vyšší počet cykloturistů.“

Berlínský hostelový řetězec a&o produkuje méně než 6 kg oxidu uhličitého na jedno přenocování, což je zhruba o 75 % méně než konkurence. Grafika: a&o
Do roku 2025 nulové emise: hosté i zaměstnanci pro ekologii

Cíl je jasný: do roku 2025 chce být a&o chce být ekologicky neutrální, jako první hostelový řetězec v Evropě. Již nyní společnost produkuje méně emisí než konkurence: a&o produkuje 6 kg oxidu uhličitého na jedno přenocování, což je zhruba o 75 % méně než jakýkoli jiný srovnatelný nízkonákladový hostel.

a&o prosazuje ambiciózní ekologický program již od svého vzniku a v současnosti zavádí více než 170 ekologických opatření. Více než stovka z nich se už realizovala. Mezi opatření patří například úsporné sprchové hlavice, bezvodé toalety, ekologické podlahy, osvětlení pomocí diod LED, vyřazení plastových brček a koupelnových kelímků, ekologické insekticidy, nabídka veganských snídaní, půjčování jízdních kol, prodej jízdenek na městskou hromadnou dopravu a postupný přechod vozového parku na elektrický pohon. A konečně sem náleží i fakt, že každý hostel a&o je certifikovaný a nese značku Green Sign (více info na https://www.aohostels.com/de/green).

Náměty a nápady na další rozvoj přicházejí ze samotné firmy: „Ekologie je ústředním zájmem našich zaměstnanců,“ s uspokojením konstatuje Oliver Winter. A jmenoval i nového ředitele pro ekologii, Marcela Pleistera, jehož úkolem je tyto snahy koordinovat. Do budoucna se do ekologických iniciativ budou moci více zapojit i hosté: například prostřednictvím online dotazníků, kde budou moci sdílet své náměty a očekávání.

Hygiena inspirovaná koronavirem: roboti, ozón a čistotné bakterie

Hygiena a bezpečnost zůstanou i po konci pandemie důležitými aspekty cestování. A podle hygieny a bezpečnosti si lidé budou také ve zvýšené míře vybírat destinaci a ubytování. Společnost a&o v souladu s tím se chystá vodu dezinfikovat ozónem přímo v provozovně, rozsáhleji využívat úklidové roboty a používat biologické čisticí prostředky, které rozkládají nečistoty pomocí bakterií.  Všechna tato opatření jsou v současnosti v testovací fázi. V hostelech a&o nadále zůstanou všeobecně dostupné dezinfekční prostředky a úklid a čištění společných prostor budou probíhat častěji.

Newsroom TTG

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button