Jižní TyrolskoPartnerská sekceZahraničíZprávy

I do hor ještě kombíkem. Jak jezdí Peugeot 508 SW GT

V čase, kdy se i nákupní taška mění v „esúvéčko“, působí výlet do hor v tradičním „kombíku“ jako anachronismus. Ale moc příjemný. To snad ještě není návrat v čase. Vyrazili jsme do Jižního Tyrolska v Peugeotu 508 SW.

Foto: Tomáš Nohejl

Přesně ve čtyřech lidech a s jejich zavazadly, třemi páry sjezdovek (uvnitř). Najeto k 1600 km, povětšinou po německé dálnici, ale i přes rakouský Fernpass a jeho serpentiny, a pak Reschenpass, uličkami Malsu, Glurnsu a Pradu až zase vzhůru do Suldenu. Pohodlně, spotřeba benzinu s trvalým topením těsně pod osm bez omezování (se). Jeli jsme v lepší verzi vozu, přesně SW GT PACK PureTech 225 S&S EAT8.

Foto: Tomáš Nohejl

První dojem z auta vytvoří pohled na něj, jak vypadá. Sebevědomý, energický design, až atletická silueta překvapí, to není rozevlátý francouzský romantik. Až jakoby cení zuby světlometů: Já jsem tady, fajnový kombík nevyklízí scénu! Elegantní vjem násobí bezrámové dveře. Lesklý černý pás na zádi dává vyniknout full LED světelnému podpisu s 3D efektem, ostatně podobně efektně, přitom neagresivně je nasvětlený také interiér.

Foto: Tomáš Nohejl

Sportovní charakter podporuje nízké usazení řidiče (vůz je 53 mm nižší než předchozí verze) i malý, perfektně padnoucí volant. Na ergonomických sedadlech, nabízejících i masážní kúru, si můžete uložit do paměti ideální polohu. Ovládání i-cockpitu kombinuje plynule tlačítka s dotykovým desetipalcovým displejem, integrovaným do palubní desky těsně nad středovým panelem – takže nevyčnívá do výhledu jako u mnohých jiných aut. Bohatou chytrou elektroniku s pestrými asistenčními službami pro bezpečnost včetně infračervené kamery doplňuje hi-fi premium systém Local s deseti reproduktory. Hodně zaujala automatická regulace světel, přisvícení do zatáčky, nebo přepínání dálkovek.

Foto: Tomáš Nohejl

Panoramatickou střechu si necháme plně docenit až v létě. A v úložném prostoru oceníte nízký práh, široký vstupní otvor i zavírání jen pohybem nohy pod nárazníkem. Objem pojme vážně hodně, 530 litrů, a dokonce 1780 litrů se sklopenými zadními sedačkami. Uprostřed mají otvor pro lyže – tři páry jsme protáhli s větší snahou, čtvrtý by se už nejspíš nevtěsnal.

Foto: Tomáš Nohejl

Jízdně reaguje velmi příjemně, pružně a citlivě v rychlosti, zatáčkách i městské „cukatuře“, k čemuž přispívá aktivně řízený podvozek. Není to tvrdý závoďák ani rozhoupaná limuzína. Srdce a plíce tvoří benzinový motor PureTech s automatickou převodovkou. Dvoulitr tvoří ideální kombinaci v poměru výkon/spotřeba. Cenově jsme na milionu, v hybridní verzi až k 1,36 milionu Kč.

Každopádně jestliže obstál takhle v zimě, v létě s panoramatickou střechou pustí ještě více svěžího větru do vlasů.

Tomáš Nohejl

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button