Holiday World 2025Města & regiony ČRMICEPrahaTOP

Ohlédnutí za veletrhem Holiday World & Region World 2025

Nejnovější trendy v cestování, aktuální preference turistů nebo aktivity Česka na podporu cestovního ruchu. To je jen malý výčet toho, co nabídl jeden z největších tuzemských veletrhů cestovního ruchu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD na výstavišti v pražských Letňanech.

Zahajovací ceremoniál veletrhu Holiday World & Region World / Foto: Lenka Neužilová

Návštěvníci měli možnost seznámit se s nabídkou více než tří stovek vystavovatelů z 25 zemí světa. Jedním z hlavních témat byl rostoucí význam regionů a jejich jedinečné turistické nabídky. Součástí akce byla také bohatá nabídka tradičních i netradičních pokrmů nebo třeba skvělé kávy či tuzemského piva a vína. Právě gastronomie se čím dál více stává jedním z klíčových prvků nejen českého cestovního ruchu.

Letošní 33. ročník veletrhu přinesl široké portfolio tuzemských a zahraničních vystavovatelů, představil nové i oblíbené destinace napříč kontinenty či turistické perly Česka a zaměřil se na klíčové faktory, které ovlivňují cestovatelské chování. Návštěvníci zde našli inspiraci, novinky a cenné informace pro plánování ideální dovolené a kromě pestrých expozic vystavovatelů se mohli těšit i z bohatého doprovodného programu – přednášek cestovatelů, prezentací jednotlivých regionů či tanečních a hudebních vystoupení. Společně s cestovatelským veletrhem se uskutečnily také 15. veletrh cyklistiky FOR BIKES a festival KOLEM SVĚTA. Nedílnou součástí veletrhu bylo Fórum cestovního ruchu, které organizovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism.

Investice státu do rozvoje cestovního ruchu

„Cestovní ruch v Česku stabilně roste a tuzemsko stále více láká zahraniční návštěvníky. Loni zavítalo do zdejších hotelů, penzionů a dalších hromadných ubytovacích zařízení 22,8 milionu hostů, kteří zde strávili celkem 57,3 milionu nocí. Přibližně 54 % tvořili domácí turisté (12,3 mil.) a 46 % (10,5 mil.) návštěvníci ze zahraničí. Průměrná doba pobytu dosáhla 3,5 dne,“ uvedl ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek při slavnostním otvírání veletrhu. „Stát pokračuje v investicích do cestovního ruchu, které mají zajistit jeho další rozvoj a zvýšit tak ekonomický přínos. V roce 2025 dáme do cestovního ruchu 1,48 miliardy korun, tedy dvojnásobek toho, co v předchozích letech. Kromě marketingových kampaní směřujících na tuzemské i zahraniční turisty, rozvoje turistických, cyklistických a lyžařských tras nebo informačních systémů tím v konečném důsledku podpoříme rozvoj celého regionu a také místní podnikatele. To je cesta, kterou chceme jako ministerstvo pro místní rozvoj jít a dává z mého pohledu velký smysl. Tyto investice se nám totiž mnohonásobně vrátí. Jsem také přesvědčen, že spoluprací s kraji a obcemi dokážeme vytvořit atraktivní a konkurenceschopné prostředí pro turisty z celého světa,“ doplnil ministr pro místní rozvoj Petr Kulhánek.

Význam gastronomie v Česku

Role gastronomie coby jednoho z hlavních tahounů cestovního ruchu stále roste. A nejinak je tomu v Česku. Tuzemská gastro scéna zažívá významný rozvoj a stále častěji oslovuje nejen domácí, ale i zahraniční turisty. Autentické sezonní suroviny, kvalitní lokální produkty a regionální receptury hrají klíčovou roli v budování atraktivity české kuchyně. Propagace kulinářské kultury a podpora kvalitních restaurací proto patří mezi jednu ze strategických priorit agentury CzechTourism. Mimo jiné podporuje restaurace a cukrárny a další gastronomická zařízení, která nabízejí poctivou českou kuchyni a tradiční české zákusky v odpovídající kvalitě, v rámci projektu Czech Specials.

„V letošním roce se rozbíhá tříletá spolupráce se společností Michelin. Česko si tak může začít budovat image atraktivní kulinářské destinace. Michelin každý rok sestaví elektronickou podobu průvodce s výběrem nejlepších tuzemských restaurací a bude spravovat a aktualizovat českou sekci na webu guide.michelin.com. Spolupráce zahrnuje také tvorbu obsahu včetně článků a videa, jež představí českou gastronomii, a placené kampaně na sociálních sítích. Díky partnerství se Česko zařadí mezi země, které Michelin dlouhodobě podporuje jako kulinářské destinace. Celková hodnota spolupráce na tři roky činí 1 350 000 eur,“ řekl ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodal: „Česká gastronomie má obrovský potenciál a my jsme nyní udělali zásadní krok k jejímu mezinárodnímu uznání. Michelinské ocenění je celosvětově respektovaným symbolem kulinářské excelence a jeho přítomnost v Česku pomůže zvýšit povědomí o naší kuchyni. Zároveň přiláká klientelu, která ocení kvalitu, inovace i lokální suroviny. Tato spolupráce znamená nejen prestižní ocenění pro špičkové restaurace, ale i možnost posunout celou naši gastronomii na vyšší úroveň. Výsledkem bude jak zvýšený zájem turistů o návštěvu tuzemska, tak ekonomické benefity pro regiony, které se mohou stát magnetem pro vyznavače kvalitní kuchyně. Máme nakročeno mezi vyhledávané destinace světa.“

Základní statistické údaje veletrhu HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025

Celkový počet vystavovatelů                                                          305

Počet zastoupených zemí                                                                  25

Hrubá výstavní plocha (m2)                                                          9 350

Počet akreditovaných novinářů                                                      175

Počet návštěvníků včetně FOR BIKES a SPORT EXPO              21 059

Partnerská země HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025   Slovinsko

Partnerský region HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025   Brno a Jižní Morava

Partner HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025   Slovensko

Veletrh HOLIDAY WORLD & REGION WORLD 2025 očima redakce TTG Czech (Foto: Vlaďka Bratršovská, Lenka Neužilová):

Newsroom TTG

 

Ukázat další

Související články

Back to top button