AkceHotelyMěsta & regiony ČRNovinky

CzechTourism: Eventy včetně Colours jsou esencí cestovního ruchu

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism se zúčastnila světově proslulého multižánrového mezinárodní hudebního festivalu Colours of Ostrava. Ví totiž, že eventy jsou esencí cestovního ruchu a že právě cestovní ruch akceleruje kreativní průmysl. Vždyť jen zájem o ubytování v Moravskoslezském kraji během Colours výrazně vzrostl, průměrná obsazenost hromadných ubytovacích zařízení v regionu byla téměř 63 %, v Ostravě dokonce skoro 88 %.

Foto: MSK

Centrum Moravskoslezského kraje už dávno není černé, ale mladé, pestrobarevné a inovativní. Jde o ekonomickou a kulturní křižovatku. I to bylo vidět na 19. ročníku Colours of Ostrava 2022, který se tradičně konal v Dolních Vítkovicích.

„Do Ostravy na Colours přijíždějí lidé z celého světa, přestěhovala se tam třeba „polovina Prahy“. Podobně v květnu zase naše hlavní město navštívilo na 60 tisíc fanoušků německé metalové kapely Rammstein. Stejně tak lidé ze zahraničí, zejména z Japonska, tvoří až pětinu návštěvníků Pražského jara,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Žádná z těchto akcí by se neuskutečnila bez turistů.  Eventy jsou esencí cestovního ruchu, kde se spojuje kultura, sport a služby, něco, co se dnes moderně nazývá kreativní průmysl. Ekonomické dopady a daňové výnosy jsou nepopiratelné, ale klíčové je, že díky domácím a zahraničním turistům se mohou bavit i místní obyvatelé, tzv. rezidenti. Mají větší výběr restaurací, koncertů, kvalitnější infrastrukturu i hromadnou dopravu.“ 

Během Colours výrazně vzrostl zájem o ubytování na severní Moravě. Podle Institutu turismu CzechTourismu byla průměrná obsazenost hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v regionu 62,5 %, průměrná cena pak 2332 Kč. Téměř vyprodáno hlásily apartmány, vykazovaly 72% obsazenost s cenou v průměru 3052 Kč, následovaly penziony s obsazeností 53,76 % a v průměru za 1618 Kč. Hotely měly 49% obsazenost a průměrnou cenu 2654 Kč, nejvíc byl zájem o ty tří hvězdičkové za průměrných 2488 Kč.  

Pokud bychom vzali pouze Ostravu, během festivalu týdenní průměrná obsazenost HUZ byla podle posledních dostupných dat dokonce 87,85 %. Ve srovnání s předchozím obdobím to znamená 12% nárůst. Průměrná cena vzrostla téměř o 3500 Kč na celkových 6571 Kč, víkendová byla dokonce 6926 Kč, ve všední dny se jednalo o 3362 Kč. Nejvíc obsazené byly penziony (93,75 %, 3216 Kč), následovaly apartmány (90 %, 9588 Kč) a hotely (81,5 %, 5708 Kč). Obecně zpravidla platí, že apartmány zpravidla mají více lůžek a vykazují komfort bytu, průměrná cena na osobu tak v nich bývá nižší či srovnatelná s hotely.

„Nejen z čísel o ubytování je zřejmé, že akce typu Colours of Ostrava přinášejí konkrétnímu místu, kde se konají, i celému kraji z cestovního ruchu víc peněz. Další příjmy mají tamní podnikatelé, ale i samospráva, umělci a další subjekty, například z prodeje suvenýrů, z dopravy či vystoupení, ale samozřejmě také z toho, co turisté snědí a vypijí. Na své si tak přijdou i restaurace, hospody, bary, kluby apod.,“ říká ředitelka odboru produktového managementu a regionální spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková a dodává: „V souvislosti s Colours of Ostrava navíc národní dopravce České dráhy vypravuje speciální vlaky Colours Express s živou hudbou na palubě. A příjem z eventu mají samozřejmě i organizátoři a účinkující. Je tedy zřejmé, že cestovní ruch akceleruje kreativní průmysl jako takový.“  

CzechTourism s propagací České republiky a se zvýšením příjmů z cestovního ruchu pomáhá. Kromě aktivních vystoupení na Colours of Ostrava a dalších akcích také zajišťuje poznávací cesty pro zahraniční média. Letos v červenci tak díky České centrále cestovního ruchu Moravskoslezský kraj poznávají novináři a cestovatelé z Německa, Polska, Rakouska, Francie, Skandinávie, Velké Británie a Beneluxu. O akci vyšla v mnoha zahraničních médiích spousta článků předem, vycházejí i teď a další budou následovat po skončení, informace se díky CzechTourismu samozřejmě dostanou i k zástupcům zahraničních cestovních kanceláří.

„Během letošní cesty na Colours of Ostrava mohou zahraniční novináři navštívit nejen samotný festival, ale také řadu zajímavých míst v Moravskoslezském kraji. Například Pustevny, Beskydy, Muzeum Tatry Kopřivnice nebo Bolt Tower v Dolních Vítkovicích,“ říká ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Ostrava jako třetí největší město v České republice je samozřejmě nedílnou součástí i další prezentace o České republice v zahraničí. CzechTourism ji zmiňuje v souvislosti s jedinečnými památkami kolem hornické kultury, kdy v kontextu s Colours například v Německu v roce 2020 zaznělo: „Mladá, barevná a alternativní atmosféra města vrcholí každoročním mezinárodně uznávaným festivalem Colours of Ostrava: V mimořádném prostředí, mezi vysokými pecemi, doly a železárnami na místě bývalé ocelárny a továrny se hrálo od electro až po world music, jazz, indie rock a reggae. Abyste se při návštěvě Ostravy posilnili, neměli byste vynechat Kofolu: originální český ovocně svěží kofeinový cracker z kohoutku!“

Colour of Ostrava se koná pravidelně od roku 2022. Před dvaceti lety festival našel domov v bývalém areálu hutí, dolů a železáren Dolní Vítkovice.

Newsroom TTG / CzechTourism

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button