Novinky

CK Blue Style: Většina lidí uplatňuje na zájezdy first minute poukazy TravelSafe+

Na nákup letní dovolené z nabídky first minute zatím využilo 63 procent lidí poukaz za zrušený zájezd, 33 procent zákazníků tvoří noví klienti. Nejvíce lidí se chystá vyrazit do Egypta, a to 48 procent, dále si volí SAE, Tunisko, Řecko a Turecko.

Na online tiskové konferenci to uvedla obchodní ředitelka CK Blue Style Lenka Pátek. „Ceny pobytů na léto jsou srovnatelné s uplynulou sezonou, v některých případech jsou dokonce i nižší. Většina klientů, konkrétně 63 procent, k zakoupení letních zájezdů využila poukaz TravelSafe+, který CK Blue Style za zrušené zájezdy kvůli pandemii vydávala. Oproti tomu poukaz podle nové legislativy Lex Voucher uplatnila na letní pobyt zatím čtyři procenta zákazníků,“ dodala. U tohoto typu poukazu, pokud nebude využit do 31. srpna 2021, mají lidé nárok na vrácení peněz. Poukaz TravelSafe+ za nerealizovaný pobyt si vybralo téměř 80 procent ze 130 000 klientů CK Blue Style.

Předprodej zájezdů na léto spustil Blue Style 26. října 2020. Letos poprvé cestovní kancelář nepřipravila tištěný katalog, ale nabídka zájezdů je dostupná pouze online. V katalogu je podle Lenky Pátek zhruba 550 hotelů a výběr se postupně rozšiřuje napříč destinacemi. „Snažili jsme se rozšiřovat nabídku v těch destinacích, o které je největší zájem. To znamená zejména Řecko, Bulharsko, Tunisko a Egypt. Nenabízíme zatím žádné nové destinace, ale máme připravený produkt pro Maledivy, Zanzibar, Mauricius a Srí Lanku. K hlavním novinkám naší nabídky patří symbolická záloha 1500 Kč za celou rezervaci bez ohledu na počet osob. Cílem je, aby si klienti mohli pohodlně zajistit preferovaný hotel či termín a nemuseli se obávat o své finanční prostředky,“ popisuje obchodní ředitelka CK Blue Style. V případě, že z důvodů covid-19 nebude možné ani v příštím roce zájezd realizovat, vrátí CK Blue Style prostředky za zájezd klientům zpět.

Průměrná cena zájezdu na léto v předprodeji v uplynulé sezoně byla podle Lenky Pátek 18 564 korun za osobu, nyní klesla na 18 012 korun. Podle provozního ředitele Blue Style Ondřeje Rušikvase se nyní prodeje ve first minute pohybují kolem 50 procent reality minulého roku, poptávka podle něj ale stoupá. „Na přesná srovnání je nutný ještě čas, protože nabídku na následující sezonu jsme uvedli o měsíc později než v loňském roce. Na podporu prodejů také připravujeme různé slevy, například akce na Black Friday přinesla meziročně o 30 procent vyšší obrat,“ dodal Rušikvas.

Hlavním faktorem, který ovlivní situaci na poli cestovního ruchu, bude dle Rušikvase cenová atraktivita produktu a především schopnost cestovních kanceláří pružně a rychle reagovat na okolní dění. Mezi další faktory bude patřit vývoj vakcíny, která odbourá obavu nejen z cestování. Významné ovlivnění by přineslo také zjednodušení a zlevnění testování a vzájemné uznání testů na covid-19 mezi jednotlivými zeměmi.

Kvůli pandemii cestovní kancelář Blue Style letos skončila na 20 procentech obratu ve srovnání s loňskem. Evidovala tak 850 milionů korun obratu za cesty uskutečněné do konce fiskálního roku, tedy do konce října.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button