Města & regiony ČRNovinky

Centrála cestovního ruchu Východní Moravy se připravuje na postupné uvolňování krizového stavu

Opatření, která jsou součástí nařízení vlády vyhlášených v souvislosti s epidemií koronaviru, zasáhla bezesporu nejvíce segment cestovního ruchu.

 

Foto: CCRVM

 

Ten de facto přestal ze dne na den existovat, když se zastavil provoz v restauracích, v hromadných ubytovacích zařízeních, lázních, wellness centrech, uzavřena jsou turistická informační centra, muzea, galerie, hrady, zámky, zoo a další turistické cíle. K tomu je nutno přidat zákaz pořádání akcí. To vše má přímý dopad na široký okruh aktérů cestovního ruchu a jejich zaměstnanců.

Z průběhu krizového stavu a prohlášení představitelů vlády se dá usuzovat, že letošní turistická sezona bude mnohem kratší než obvykle, navíc se bude odehrávat zejména na „domácím hřišti“, tj. dovolené budou obyvatelé ČR trávit v tuzemsku.

„Této skutečnosti jsme přizpůsobili naše marketingové aktivity, které máme připraveny na dobu, kdy bude zřejmé, že část opatření bude rozvolněna. Převážnou část marketingu budeme věnovat podpoře domácího cestovního ruchu, a to jak v našem kraji, tak v rámci celé České republiky. Ve velmi omezené míře pracujeme na podpoře blízkých trhů, u nichž je předpoklad možnosti a zájmu o cesty na Východní Moravu (Slovensko, Polsko, Rakousko). U ostatních zahraničních trhů sice nechceme „vyklidit“ pozice, ale v aktuální situaci do nich nebudeme investovat,“ říká Petra Psotková, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

 

Foto: CCRVM

 

Ve struktuře hostů, kteří navštěvují turistických region Východní Morava, převažují tuzemci – ti představují 85 % návštěvníků. Proto je pro region nezbytné si tyto návštěvníky udržet a rovněž podpořit sounáležitost s regionem u občanů našeho kraje.

„Počítáme s tím, že lidé budou preferovat cestování po ČR a budou hledat spíše kratší pobyty. Souvisí to mj. s tím, že tzv. „velké“ dovolené, které si mnozí zakoupili, budou přesunuty zřejmě do příštího roku, navíc díky výpadkům v příjmech budou lidé hledat levnější varianty pobytu. Připravili jsme pestrou nabídku témat, v nichž akcentujeme aktivní pobyt v přírodě, a to cykloturistiku, pěší turistiku či plavby na Baťově kanálu. Chceme přilákat hosty do čistého prostředí na Valašsko či do biosférické rezervace Bílé Karpaty. Pochopitelně k tomu přidáváme příběhy významných osobností, jakým byli bratři Baťové, J. A. Komenský, odkazujeme na tradice, ukazujeme bohatství a atraktivitu hradů, zámků, muzeí. Den před vyhlášením krizového stavu jsme z tiskárny přivezli přehledné mapy hradů a zámků Východní Moravy, již se těšíme, až je budeme moci dodat do našich turistických informačních center. Jeden z produktů, který jsme připravili, je zaměřen na duševní restart na Východní Moravě, což na dnešní situaci dokonale sedí. Věříme, že lidé budou Východní Moravu rádi objevovat a vracet se k nám,“ doplňuje Petra Psotková.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button