HotelyMěsta & regiony ČRZahraničíZprávy

V tuzemských hotelech se v červenci ubytovalo meziročně o 31 procent hostů více

V tuzemských hotelech se v červenci ubytovalo podle aktuálních dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) 1,4 milionu hostů, meziročně o 31 procent více. Převažovali Češi, ale rozdíl mezi domácími a zahraničními turisty už nebyl tak značný jako v předchozích měsících, uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget. Podle něho dopad na podzimní a zimní sezonu v cestovním ruchu budou mít drahé energie.
Ilustrační foto: Pixabay

Do hotelů v sedmém měsíci letošního roku přijelo asi 723 000 Čechů, ve srovnání se stejným měsícem loňského roku to bylo o 8,3 procenta méně. Naopak ale vzrostl počet cestovatelů z ciziny ze zhruba 288 000 na přibližně 690 000. Herget uvedl, že proti období před pandemií koronaviru ale zahraniční hosté stále v tuzemských hotelech chybějí. „Ve srovnání s červencem 2019 jich bylo o 27,5 procenta méně. Největší výpadek se stále týká hostů z Asie a Ruska,“ řekl.

Příznivou zprávou by podle Hergeta mohlo být, že hranice pro turisty z jiných zemí otevírá Japonsko a brzy by měla následovat Jižní Korea. V červenci 2019 tuzemské hotely přivítaly asi 11 500 Japonců a zhruba 35 500 hostů z Jižní Koreje. Letos v prvním prázdninovém měsíci v nich přenocovalo přibližně 1700 cestovatelů z Japonska a 8400 Jihokorejců.

Nejpočetnější zahraniční skupinou v hotelech byli tradičně Němci, kterých se v nich ubytovalo asi 141 000, meziročně o 60 procent více.

„Už teď je ale naprosto zřejmé, že podnikatele v turismu u nás čeká drsný podzim a zima kvůli neúnosně vysokým cenám energií,“ uvedl dále Herget. V červenci elektřina proti stejnému měsíci uplynulého roku zdražila o 33,6 procenta a plyn o 59,8 procenta, vyplývá z údajů ČSÚ. Viceprezident Svazu léčebných lázní Martin Plachý řekl, že přestože období poznamenané přísnými omezeními v souvislosti s pandemií koronaviru bylo těžké, nebylo to nic proti současné situaci. Doufá, že turismus ale i tuto krizi zdárně překoná.

Na podporu tuzemského cestovního ruchu CzechTourism od 15. září spustí ve vybraných zemích kampaň. Cestovatele bude lákat na českou gastronomii, sklo, do lázní, ale také na vánoční trhy nebo v zimě na hory. „Plánujeme také speciální online kampaň zima 2022/23. Aktuálně v devíti zemích, kterými jsou Belgie, Nizozemsko, Dánsko, Francie, Německo, Polsko, Rakousko, Španělsko, Švédsko. Podporu chceme zaměřit na dvě hlavní témata: města a hory s wellness,“ doplnil ředitel odboru marketingu a zahraničních zastoupení CzechTourismu František Reismüller.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button