HotelyNovinky

V šumavském hotelu OREA Resort Horizont obslouží hosty robot

Šumavský OREA Resort Horizont se stal prvním českým hotelem, ve kterém hosty obslouží roboti. Ti mají usnadnit práci zaměstnancům a zvýšit pohodlí ubytovaných.

Foto: OREA Hotels & Resorts

Robotická servírka sama rozveze jídlo i nápoje hostům rovnou ke stolu. Následně pomůže i s úklidem nádobí. Díky kapacitě odkládací plochy ušetří servírkám a číšníkům až tři cesty od stolu do kuchyně, které by jinak museli při úklidu stolů absolvovat.

„Aby byly hotely úspěšné a pro hosty atraktivní, je důležité neustále sledovat a přijímat nové trendy. Trh se mění a konkurence se posouvá dopředu. Rozhodli jsme se proto začít využívat dva nové roboty, od kterých si slibujeme větší pohodlí pro hosty, ale také usnadnění práce našim zaměstnancům,“ vysvětluje generální ředitel OREA Hotels & Resorts Gorjan Lazarov důvody pro využití robota, jehož pořizovací cena se pohybuje okolo 350 tisíc korun.

Zároveň doplňuje, že nasazení robotů do provozu rozhodně nemá za cíl nahradit stávající personál. „Roboti mají našim zaměstnancům pomoci s jednoduchými úkony a aktivitami. Tím ušetří čas, který mohou věnovat našim hostům a ještě tak zlepšit péči o ně,“ dodává Lazarov.

Aby robot plnil svou práci spolehlivě, musí ho techničtí pracovníci nastavit a přizpůsobit prostorům konkrétní restaurace. Personál pak robotovi naloží objednávku a zvolí číslo stolu, ke kterému ji má dovézt. Robot má v sobě zabudované kamery a čidla, pomocí kterých snímá okolí a hlídá si, aby do ničeho nenarazil. Pokud se před něj někdo nečekaně postaví, robot ho přátelsky upozorní a po uvolnění prostoru pokračuje v cestě dál.

Vedení sítě OREA Hotels & Resorts do budoucna plánuje zařadit robotické pomocníky i do dalších hotelů.

Newsroom TTG

 

 

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button