Data & studieNovinkyZahraničí

Turisté z Blízkého východu chtějí cestovat komfortně, bezpečně a exkluzivně

Návštěvníci ze zemí GCC (Gulf Cooperation Council) se za cesty nezdráhají utrácet a rádi k plánování dovolených využívají služby cestovních agentů. Čím dál větší pozornost věnují bezpečnosti destinace. Nejčastěji vyjíždějí za zábavou, památkami a nákupy luxusního zboží, zároveň roste zájem o poznávání přírody a aktivní turistiku. Na popularitě nabývá také cestování za wellness nebo za místy známými z filmů a knih. To a mnohé další zaznělo na posledním online exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.

Foto: archiv lázně Karlova Studánka

Nejčastěji obyvatelé Spojených arabských emirátů, Saúdské Arábie, Kuvajtu, Kataru, Bahrajnu a Ománu podnikají cesty do zahraničí kvůli dovolené. Méně často se jedná o pracovní výjezdy nebo putování za lékařským ošetřením. Lidé z daných destinací cestují zejména během letní turistické sezony, tedy od června do září. Místo si vybírají na základě doporučení rodiny a známých nebo se inspirují na sociálních sítích. Většina návštěvníků (63 %) z Blízkého východu cestuje spolu s rodinnými příslušníky, další podstatnou část tvoří sólo cestovatelé a mileniálové. Ty čím dál víc zajímají udržitelné způsoby turismu. Před vycestováním se zajímají také o to, jestli je v místě pobytu snadný přístup k halal stravě (nábožensky neposkvrněné a povolené) či k modlitebním místnostem a mešitám.

„Před covidem do Česka přijelo téměř 30 tisíc návštěvníků ze Saúdské Arábie. Teď po covidu jich registrujeme sice jen 16 tisíc, pořád je to však k okolnostem nad očekávání dobrý výsledek. Analogická situace je u hostů z Emirátů, kterých k nám v roce 2019 přijelo také kolem 30 tisíc a od roku 2020 pak kvůli covidu počty výrazně klesly. Turisté z Blízkého východu jsou ochotni za dovolenou utrácet obrovské částky, a mohou tak být pro české podnikatele jedním z důležitých trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Dlouhodobě jsou v provozu přímé lety z Dubaje a Dauhá do Prahy. Přes léto se povedlo ve spolupráci s Letištěm Praha otevřít další přímé linky z Kuvajtu a Saúdské Arábie. Pokud připočteme letecká spojení s Izraelem, patří Blízký východ k nejlépe dostupným destinacím.“

Významný segment blízkovýchodních turistů představují Izraelci. Jde o bonitní hosty, kteří chtějí cestovat a ubytovávat se komfortně, za pobyt utrácejí až 2000 USD na osobu. Víc než polovina Izraelců vycestuje do zahraničí alespoň jednou za rok, v destinaci průměrně tráví 4 noci a vyjíždějí zpravidla za odpočinkem. Rodinné dovolené s dětmi však podnikají delší, v rozsahu 7–14 dní, a to zejména do Evropy. Rádi kombinují městskou turistiku spolu s přírodními turistickými cíli nebo výlety za zážitky. Zajímá je lyžování, wellness pobyty nebo výlety za kulturními akcemi.

Více informací o dění na nových trzích je k dispozici zde. Exportní workshopy plánuje CzechTourism i v letošním roce, podrobnosti včetně přihlášek budou k dispozici na webu www.czechtourism.cz a sociálních sítích.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button