Letecká společnost Smartwings obnovila lety strojem Boeing 737 MAX 8. První letadlo 737 MAX bylo nasazeno 25. února na linku Smartwings QS1152 do španělské Málagy. Jednalo se o první komerční let s cestujícími od března 2019, kdy letouny Boeing 737 MAX byly globálně uzemněny.

Před samotným letem letadlo prošlo požadovanými úpravami a kontrolami a společnost uskutečnila ověřovací let bez cestujících. Smartwings má ve flotile celkem 7 letadel Boeing 737 MAX 8 a do začátku letní sezony chce postupně uvést do provozu dalších 6 letadel tohoto typu.
„Naší absolutní prioritou je bezpečnost našich cestujících a posádky. Žádný stroj nepodstoupil takové prověrky bezpečnosti v historii letectví jako letoun Boeing 737 MAX. Věříme, že důvěra v tento letoun se velmi rychle obnoví,“ říká Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings. Letoun pilotovali letový ředitel kapitán Tomáš Nevole a kapitán Adam Bednařík.
„Téměř dva roky jsme kontinuálně spolupracovali s EASA a výrobcem letounu na bezpečném návratu tohoto letadla do provozu. Jsem si jistý změnami provedenými na letadle a výcvikovými postupy pro návrat tohoto letounu do provozu. V Boeing 737 MAX mám plnou důvěru a považuji jej za jedno z nejbezpečnějších letadel,“ říká Tomáš Nevole, letový ředitel Smartwings.
Smartwings plánuje letouny Boeing 737 MAX nasazovat z Prahy, Tel Avivu, Varšavy nebo Bratislavy na linky na Kanárské ostrovy, Kapverdy, Madeiru, do Spojených arabských emirátů, Ománu, Maroka, Portugalska aj.
Letadla Boeing 737 MAX v Evropě schválila do provozu Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) koncem ledna. Zprovoznění každého letadla zahrnuje proškolení pilotů, aktualizace software a hardware, a další činnosti v souladu s požadavky EASA. U každého jednotlivého letounu bude proveden před znovuzavedením do provozu ověřovací let.
Společnost Smartwings zařadila první Boeing 737 MAX 8 do své flotily koncem ledna 2018 a byla mezi prvními v regionu střední a východní Evropy, která letouny 737 MAX začala provozovat. Stroje Boeing 737 MAX poskytují celou řadu výhod: větší dolet, lepší ekonomiku provozu, nižší spotřebu paliva, větší komfort a pohodlí pro cestující. Letadlo je o 14% úspornější než současná generace Boeingu 737NG a přináší tak menší zátěž pro životní prostředí. Výrazně nižší je také hluková stopa letounu (až o 40 %).
Newsroom TTG