AkceDopravaKam jet?Města & regiony ČRZprávy

Tip na víkend: Parní vlak vyrazí v sobotu na zahájení lázeňské sezony v Jeseníku

V sobotu 14. května vypraví České dráhy historický vlak z olomouckého hlavního nádraží do Jeseníku, kde bude slavnostně zahájena lázeňská sezona v Priessnitzových léčebných lázních. Vlak poveze v úseku z hanácké metropole do Zábřehu na Moravě motorová lokomotiva Bardotka, dále přes Hanušovice a po trati tzv. Slezského Semmeringu ji vystřídá parní lokomotiva Velký Bejček. Jízdenky je možné zakoupit ve všech pokladnách Českých drah.

Foto: České dráhy

Nostalgický vlak bude odjíždět z Olomouce hl. n. v 8:25 a do Jeseníku přijede ve 12:25. Zpět do Olomouce se odtud bude vracet v 15:30. Než se parní vlak vydá na zpáteční cestu do Olomouce (odj. z Jeseníku v 15:30), uskuteční ještě jízdu z Jeseníku (odj. 13:10 hod.) do stanice Lipová Lázně a zpět.

Zvláštní vlak bude doprovázen historickými postavami Vincence Priessnitze s chotí v dobových kostýmech. Po krátkém přivítání na nádraží v Jeseníku se můžou návštěvníci vypravit do léčebných lázní, kde bude připraven bohatý program. Oficiální zahájení lázeňské sezony spojené s oslavami 200. výročí Priessnitzových léčebných lázní je naplánováno na 14. hodinu.

Jízdné v historickém vlaku

V prodeji jsou pouze jednosměrné jízdenky (dospělí / děti 6 až 15 let):

  • nad 100 km: 250 Kč / 150 Kč
  • 51–100 km: 200 Kč / 120 Kč
  • 31–50 km: 150 Kč / 90 Kč
  • 11–30 km: 100 Kč / 60 Kč
  • 1–10 km: 60 Kč / 40 Kč

Jízdenky se prodávají ve všech pokladnách Českých drah. Nástup do vlaku bude možný pouze s předem zakoupenou jízdenkou. Ve zvláštním vlaku neplatí žádné jiné jízdní doklady, nároky na slevu a ani tarif IDSOK. Přeprava kočárků zdarma do vyčerpání kapacity, přeprava jízdních kol není možná.

Po předložení jízdenky do historického vlaku obdrží zájemci od vlakového doprovodu nebo na stánku ČD v Jeseníku pamětní jízdenku a k dispozici bude také pamětní razítko.

Lokomotivy řady 423.0 (Velký Bejček)

Lokomotivy pro osobní i nákladní vlaky a lehký posun na vedlejších tratích se vyráběly v mnoha sériích v celkovém počtu 231 kusů. Jednotlivé série se lišily modernějšími prvky v konstrukci, ale i vzhledem, zvláště uspořádáním horní části kotle. Vyvíjely se průběžně až do nové řady 433.0. Za své jméno vděčí houževnatosti a síle, kterou dokázaly vyvinout.

Podrobnosti o jízdě parního vlaku jsou na portálu Vlakem na výlet a na stránkách ČD Nostalgie. Informace o doprovodném programu jsou k dispozici zde.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button