Thajský úřad pro cestovní ruch (TAT) představil delegátům „Úžasné nové kapitoly Thajska“ na Thailand Travel Mart Plus (TTM+) 2022, který se letos konal od 8. do 10. června v Phuketu.
TTM je jednou z nejdůležitějších událostí pro turistický byznys a od roku 2001 se koná pokaždé na jiném místě v Thajsku. Letošní akce se zúčastnilo 222 nákupčích ze 42 zemí, včetně delegátů z České republiky, a měli tak možnost potkat se se současnými a potenciálními obchodními partnery a 263 subjekty z řad thajských vystavovatelů. Workshop doprovázela konference, během níž byla představena nová propagační kampaň Thajska a také nové trendy v cestovním ruchu. Po oficiální části eventu měli nákupčí z celého světa možnost prozkoumat během doprovodných programů region a další zákoutí Thajska. TAT poskytuje účastníkům nejnovější informace o novém thajském turistickém směru, marketingu, nabídkách produktů a služeb.
Pan Siripakorn Cheawsamoot, náměstek guvernéra TAT pro marketing a komunikaci, řekl: „Thajsko je otevřené a připravené přivítat turisty z celého světa. Navzdory dlouhé přestávce, kterou nám pandemie přinesla, jsme pokračovali v práci a během těchto dvou let došlo k mnoha změnám a úpravám v cestovním ruchu po celém světě i v Thajsku. Přicházíme tedy s novými směry a koncepty marketingové komunikace, které jsou navrženy tak, aby vyhovovaly současným trendům a zajistily našim turistům nezapomenutelné návštěvy.“ Pro rok 2022 si Thajsko stanovilo cíl 7–10 milionů zahraničních turistů a 160 milionů cest z domácího trhu s příjmy z cestovního ruchu ve výši 1,5 bilionu bahtů (cca 41 milionů eur). V prvních pěti měsících roku mezinárodní příjezdy dosáhly 1,23 milionu návštěvníků. TAT také odhaduje, že v červenci a v srpnu navštíví Thajsko 500 000 zahraničních turistů měsíčně a v období od října do prosince se očekává nárůst na jeden milion měsíčně. TAT je ještě optimističtější ohledně roku 2023, kdy by mohly příjmy z veškerého cestovního ruchu dosáhnout 2,4 bilionu bahtů (asi 66 milionů eur) a v roce 2024 by příjmy mohly dosáhnout k úrovni 3 bilionů bahtů (asi 82 milionů eur).
Thajská královská vláda, odhodlaná znovu nastartovat životně důležitý turistický průmysl v Thajsku, oznámila kampaň „Navštivte Thajsko v letech 2022–2023“, ve které jsou cestovatelé z celého světa zváni, aby zažili „úžasné nové kapitoly“ Thajska. Kampaň vyzdvihuje hojnost turistických produktů a služeb nabízených v Thajsku, stejně jako jeho kulturní rozmanitost a bohatství – to vše dokáže naplnit přání cestovatelů od A do Z, protože Thajsko má vše.
V čele kampaně „Navštivte Thajsko v letech 2022–2023“ se TAT zaměřuje na používání marketingu „vyprávění příběhů“ s cílem obohatit turistický zážitek a vlastní hodnotu návštěvníků. NFT – neboli Nature to keep, Food to explore a Thainess to discover – jsou hlavními zdůrazněnými produkty v komunikačním úsilí „Amazing New Chapters“, zatímco pocit prožitku, zábavy a lásky je to, co cestovatelé získají během svých cest v Thajsku. Byla spuštěna nová TVC, která představí Thajsko z filmové perspektivy. Význam udržitelného a odpovědného cestovního ruchu je v popředí propagace a marketingu cestovního ruchu v Thajsku.
Pan Siripakorn k aktualizaci produktu řekl: „Pandemie nám dala klíčová poučení. To, co thajský turistický průmysl potřebuje, aby zůstal dlouhodobě konkurenceschopný a odolný, je udržitelnost, aby bylo možné vyvážit ekonomické, sociální a environmentální prvky.“ Thajsko také zdůrazňuje, že se hodlá ubírat směrem udržitelného cestovního ruchu pod hlavičkou Bio-Circular-Green neboli BCG – ekonomický model thajské vlády se jako takový používá k oživení cestovního ruchu s cílem bezpečného, inkluzivního a udržitelného cestování. Model BCG v souladu s cíli udržitelného rozvoje OSN (SDGs) posouvá thajský cestovní ruch novým směrem, který je reakcí na měnící se globální trendy. Pro gastronomii byl zahájen projekt ve spolupráci s TOCA (Thajská asociace organických spotřebitelů), jehož cílem je podpořit používání bioproduktů, potravin vytvořených ekologicky šetrným způsobem. TAT v kampani také cílí na zdravotní a wellness pobyty. Thajsko nabízí široké spektrum programů od fitness, jógy přes anti-aging, holistické až po tradiční ošetření profesionálními specialisty se špičkovým vybavením a akreditací světového standardu, které představují wellness resorty v několika destinacích, jako jsou Samut Prakan, Phuket a Samui.
Pozvání digitálních nomádů na dlouhodobý pobyt v Thajsku
Zkušenosti z pandemie také povzbudily Thajsko k vytvoření příznivých podmínek pro tzv. digitální nomády, tedy pro lidi, kteří mohou pracovat na dálku. Thajsko je pro ně atraktivní jako místo vyznačující se nízkými životními náklady a atraktivními cenami pronájmu nemovitostí, dobrou kuchyní a úžasnou kulturou, kterou lze poznávat ve volném čase. TAT vytváří nové webové stránky, které mají poskytnout potřebné informace pro zájemce o tento typ pobytu. Již v květnu bylo zavedeno 10leté pobytové vízum za jednorázový poplatek 50 000 bahtů.
Thajsko: špičková destinace pro mezinárodní akce
Thajsko také pokračuje ve své roli špičkové světové destinace pro mezinárodní akce různého charakteru a velikosti. Jako hostitel APEC 2022 je dějištěm mnoha akcí v průběhu roku 2022 včetně jedenáctého setkání ministrů cestovního ruchu a šedesátého setkání pracovní skupiny pro cestovní ruch v Bangkoku od 14. do 20. srpna. Thajsko bude také prosazovat politická doporučení pro regenerativní cestovní ruch. Od 15. do 18. listopadu 2022 bude TAT hostit událost TBEX Asia 2022 pro celosvětové cestovatelské blogery, tvůrce obsahu a influencery v Phuketu na téma „Rozmanitost jihu: Phuket a dál“.
„Thajsko je ve fázi úplného znovuotevření a jsme připraveni znovu přivítat všechny návštěvníky z celého světa včetně České republiky zpět do království. S návštěvou Thajska v období 2022–2023 bychom rádi otevřeli naši domovskou zemi, abychom turistům představili některé z mnoha fascinujících turistických zážitků v království, a věříme, že se nám to splní,“ sdělila TTG ředitelka pražské pobočky Thajského úřadu pro cestovní ruch paní Wajanan Silpawornwiwat.
Příští ročník TTM + 2023 je předběžně plánován od 31. května do 2. června 2023 v Bangkoku.
Newsroom TTG