Start-upy na konferenci 360° Travel Trends

V průběhu cestovatelského veletrhu Holiday World proběhl již třetí ročník jednodenní konference 360° Travel Trends. Program konference byl letos zaměřený na inovátory cestovního ruchu, kteří se nebojí přicházet s nevšedními nápady, řešeními a produkty. Vybrali jsme několik zastupitelů start-upů, o kterých byste měli vědět.

Miky Škoda

Miky Škoda – Třetí dekáda a cestování z pohledu milenálů

Miky Škoda, zakladatel LeapMakers a X Challenge a autor knihy Můžeš (po)dělat cokoliv mluvil o mileniálech a generaci Z, o tom, co jejím příslušníkům chybí a co je pohání, a hlavně o tom, co mohou mileniálové přinést a předat starším generacím. Mileniálové a generace Z přetváří cestovní ruch, je proto třeba jim porozumět, nechat si pomoci s vizí a přijmout inovace a nové nápady, které produkují.

Jan Martínek

Jan Martínek – Budoucnost přepravy je o zážitcích

Jan Martínek ze společnosti Daytrip poté mluvil o tom, jak o zážitcích jako důležitém faktoru dopravy. Start-up Daytrip je platforma pro propojení řidičů s cestovateli, funguje již 4 roky a dohromady pomohla přepravit přes 200 000 cestovatelů. Má celkové hodnocení spokojenosti 99,3 %. Služba spočívá v tom, že řidič mimo odvozu z místa A do místa B (například z hotelu v jednom městě do hotelu v jiném městě, z letiště do hotelu a tak podobně) pomáhá cestovatelům poznat danou lokalitu, poskytuje jim tipy a doporučení na cesty, nabídne jim informace o dané destinaci a vlastní zkušenosti.

Pavlína Zychová

Pavlína Zychová – Digitalizace, automatizace, zážitky

Digitalizaci služeb v cestovním ruchu se věnovala Pavlína Zychová. Hlavním tématem byla bariéra mezi recepční a hostem, jelikož při každém check-inu proběhne několik stejných úkonů: zákonné údaje, evidence cizinců, poplatky, ověření totožnosti, platby. Do pěti let by ráda eliminovala právě tuto administrativu, přepážky a zbytečné procesy, kterou by nahradila předpříjezdovou přípravou – jednotným profilem cestujícího se všemi potřebnými informacemi, light kiosky a mobilní asistenty bez přepážky, která vytváří bariéru hosta s recepčním.

David Manley

David Manley – Go real travel

Zakladatel společnosti Go real travel představuje cestování jako propojené a autentické, a ve své prezentaci poukazoval na problematiku tří typů cestování. Protože v dnešní době masové kultury a overturismu chtějí cestovatelé zažít autentické a ohromující nové zážitky, snaží se uniknout ze stereotypních výletních tras. Zde se objevují tzv. improviser’s problems: nedostatek informací, což má za následek ušlé příležitosti, ušlé peníze, ušlý čas, neočekávaný stres a člověk pak stejně následuje dav. Druhou skupinou je dav většiny turistů, který sleduje klasické turistické trasy, kde se setkáváme s tzv. follower’s problems, kterými jsou nedostatek flexibility, odlišení se od místních lidí a málo interakcí s místními.  A třetí typ je logicky člověk, co si sám cestu naplánuje, naráží však na planner’s problems: plánování celého výletu je velmi časově náročné, ne vždy a všude seženete pravdivé informace, logistika je komplikovaná a nabízí se příliš mnoho možností, jak výlety naplánovat. Výsledkem problémů všech těchto skupin je to, že všichni nakonec skončí jako ovce ve stejném davu. David Manley proto nabízí VCS (Venture capital solution): spojit turisty s lokálními destinačními agenturami, které vytvoří turistům „dovolenou na míru“.

Tomáš Děkan

Tomáš Děkan – Co mě naučilo budování globálního projektu

Tomáš Děkan přijel na konferenci se podělit o to, co se naučil za tři roky budování globální společnosti a také představit projekt Localgrapher, což je globální trh s fotografiemi z dovolené. Hlavní rozdíly mezi globálním a lokálním trhem? Od nápadu k realizaci je to prý úplně stejně daleko, ale v globálním světě je na rozdíl od lokálního více možností, jak získat zákazníky, větší trh, a i malý obor může v tomto měřítku fungovat velmi dobře. Localgrapher je projekt bez fyzické kanceláře a celý pracovní tým spolupracuje online. Děkan zdůrazňuje, že komunikace v týmu je základ všeho, každého člověka je nutné mít na správné pozici, v projektu také funguje trackování práce přes clockify.me a celá práce podléhá jisté automatizaci. Co se týká investorů, doporučuje Děkan na ně nespěchat, nejprve vyhledávat spolupráci v rámci nalezení „parťáků“, ne peněz, a vydržet. Pokud chcete oslovit velké společnosti jako je například Tripadvisor nebo Viator, spolupráce s nimi je o trpělivosti, je nutné si to neustále připomínat.

Jan Doležal

Jan Doležal – Řešení nadměrného cestovního ruchu

Proč je over turismus velký problém a jak ho řešit? Doležal hovoří o tzv. Lonely Planet efektu, který způsobuje, že všichni turisté dostanou stejné doporučení na lokalitu, a tak se všichni sejdou na jednom a tom samém místě. Díky digitalizaci byly průvodci Lonely Planet částečně nahrazeny TripAdvisorem a Googlem, což podle Jana Doležala není o nic lepší. a nabízí jiné řešení: aplikace Smartguide, která vyvíjí platformu pro digitalizaci cestovatelských průvodců. Mimo Prahu již Smartguide pokrývá přes 400 destinací. V Praze spolupracuje s Prague City Tourism a zdigitalizovali již 10 turistických tras mimo turistické centrum. Aplikace může sledovat geolokaci turistů, zprostředkovává cestovatelský obsah, nabízí audionahrávky a navádění turistů, a navíc šetří papírem. Výsledek: turisté stráví 30 % času dále od centra. Overturismus je řešitelný problém díky novými technologiím: pomocí depozitáře nápadů pro individuální seznamy top míst pro každého a příslušných algoritmů.

Adéla Štechová

Autor Adéla Štechová (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..