ITB Berlin 2025 začíná optimismem v cestovním ruchu a inovacemi na celosvětové scéně
ITB Berlin 2025 se koná od 4. do 6. března 2025 se sloganem „The World of Travel Lives Here“ (Zde žije svět cestování). Plně obsazené haly a rekordní počet národních a mezinárodních vystavovatelů (5800, o 5 procent více než v roce 2024) z více než 170 zemí podtrhují globální dosah tohoto předního světového veletrhu cestovního ruchu, zatímco ITB Buyers Circle se svými 1300 kupujícími je indikátorem vzestupu tohoto odvětví.

Zejména v klíčových segmentech cestovního ruchu, například Námořní plavby a Cestovní technologie, ale také na dynamických trzích jižní Evropy, Asie, Afriky a arabských států došlo k výraznému růstu. Albánie se jako hostitelská země prezentuje heslem ‚Albánie všemi smysly‘.
ITB Berlin Convention s podtitulem „The Power of Transition Lives Here“ se bude zabývat výzvami a příležitostmi měnícího se trhu s významnými řečníky od společností, jako jsou Expedia, DERTOUR, Google, Uber, Booking.com, Microsoft Advertising, Wyndham, UN Tourism, TUI, Ryanair a mnoho dalších. Nejnovější zjištění World Travel Monitor® společnosti IPK International odrážejí pozitivní náladu v tomto odvětví.
„V okamžiku zahájení ITB Berlin je turistický průmysl optimistický ohledně budoucnosti. Podle nejnovějších zjištění společnosti IPK International World Travel Monitor® vzrostl cestovní ruch v roce 2024 o 13 procent a znovu dosáhl úrovně před pandemií roku 2019. „Toto je vítaný vývoj, který se odráží také na ITB Berlin, kde optimistická nálada a vysoká úroveň rezervací dále posilují pozitivní vyhlídky. ITB Berlin s rozsáhlou mezinárodní účastí, inovativními formáty a efektivním doprovodným programem určuje tempo mezinárodní spolupráce a slibuje nejen bezkonkurenční průmyslovou zkušenost, ale také připravuje cestu pro budoucí růst v globálním cestovním ruchu,“ řekl dr. Mario Tobias, generální ředitel Messe Berlin.
Hostitelská země Albánie – zážitek „všemi smysly“
Letošní hostitelská země Albánie přichází se sloganem „Albánie všemi smysly“ a osloví návštěvníky veletrhu na výstavní ploše 800 metrů čtverečních v hale 3.1. Albánie nabízí autentické zážitky, které odrážejí její nedotčenou přírodní krásu, rozmanitou krajinu a pohostinnost jejích obyvatel. Kromě kulturních a kulinářských zajímavostí se země zaměřuje na inovativní koncepty agroturistiky včetně zážitků „Z farmy na stůl“ a nově spuštěné agroturistické aplikace, která slouží jako osobní cestovní průvodce. Albánie také rozšiřuje své expozice v segmentu Adventure v hale 4.1.
Zvláštním vrcholem organizovaným Albánií bylo slavnostní zahájení v předvečer veletrhu. Na přibližně 3000 pozvaných hostů čekala působivá cesta napříč fascinující albánskou krajinou, s jejími bohatými tradicemi a živým kulturním dědictvím. Mezi přítomné politické osobnosti patilií Dieter Janecek, koordinátor federální vlády pro námořní hospodářství a cestovní ruch, a Kai Wegner, guvernér Berlína. Turistický průmysl zastupovali Julia Simpson, prezidentka a generální ředitelka Světové rady pro cestování a cestovní ruch (WTTC), a Zurab Pololikashvili, generální tajemník Světové organizace cestovního ruchu (UN Tourism). Dr. Mario Tobias, generální ředitel Messe Berlin, promluvil k publiku jako hostitel ITB Berlin.
Newsroom TTG