Data & studieNěmeckoNovinkyZahraničí

Silná image Německa podporuje oživení turistického incomingu

Německý cestovní ruch opět zaznamenává výrazný nárůst mezinárodní poptávky. To přímo odpovídá nejnovějším studiím o globální imagi Německa. Vyplývá to z aktuálních analýz Německé turistické centrály (DZT).

Foto: Pixabay

World Hotel Index společnosti Site Minder zaznamenal za říjen 2021 podíl 30,8 % zahraničních hostů na rezervacích v německých hotelech přes 400 globálních hotelových rezervačních kanálů. Tímto se incomingový podíl v těchto rezervačních kanálech vrátil na úroveň před krizí.

Současně oznámila celosvětově vedoucí společnost pro průzkum trhu Ipsos, že Německo je opět na špici renomovaného indexu Anholt-Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2021. Na druhém a třetím místě následuje Kanada (70,64 bodu) a Japonsko (70,52 bodu). Německo bylo od roku 2008 vždy v top 3 v rámci hodnocení NBI a v roce 2021 je posedmé na prvním místě.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT: „Nejnovější zprávy ukazují přímou souvislost mezi vynikající pověstí Německa, rostoucí ochotou cestovat v našich zdrojových trzích, našimi anticyklickými marketingovými aktivitami a úspěšnou strategií obnovy pro restart turistického incomingu, stejně jako pozice Turistické země Německo ve stále tvrdší konkurenci mezi destinacemi.“

NBI potvrzuje první místo německé image v celosvětovém srovnání

V celkovém hodnocení NBI 2021 získalo Německo 71,06 bodu, o 1,94 více než v předchozím roce, a zároveň se jedná o nejvyšší průměrné skóre, které kdy bylo v historii NBI naměřeno.

Německo je umístěno v první desítce v pěti ze šesti dílčích částí, které dohromady tvoří NBI: export, vláda, kultura, turismus a imigrace/investice. V segmentu turismu hodnotí účastníci průzkumu Německo 73,24 bodu, o 2,65 bodu lépe než v předchozím roce, což znamená 10. místo v celosvětovém žebříčku. V podkategoriích turismu si vedou obzvlášť dobře „historické budovy“ a „žijící města“, jež mají nadprůměrné hodnocení a drží si sedmé místo.

Kromě obecného srovnání image určuje NBI podle názoru respondentů pět nejnaléhavějších globálních úkolů. Nejdůležitějším tématem v roce 2021 je dle tohoto průzkumu ochrana životního prostředí a přírodních zdrojů, následuje boj proti chudobě, zlepšování životních podmínek a kvality života, řešení zdravotních krizí a ochrana lidských práv. Při hodnocení konceptů řešení těchto úkolů zaujímá Německo v celosvětovém srovnání druhé místo a z hlediska managementu zdraví dokonce první místo.

Pro NBI 2021 bylo od 6. července do 13. srpna 2021 provedeno více než 60 tisíc reprezentativních rozhovorů s lidmi ve věku od 18 let ve 20 zemích.

Ukazatele trhu pro restart turistického incomingu

Podle údajů společnosti Forward Keys vzrostly mezinárodní přílety v Německu do července 2021 na zhruba čtvrtinu srovnatelných hodnot roku 2019. V srpnu a září 2021 dosáhly opět zhruba třetiny úrovně před krizí.

Prodej mezinárodních vlakových jízdenek do Německa prostřednictvím prodejních kanálů e-commerce německých drah Deutsche Bahn činil od ledna do července 2021 37 %, do srpna 41,5 % a do září 2021 44,3 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019.

MKG Consulting uvádí obsazenost hotelů (na základě domácích i zahraničních hostů) v posledním červencovém týdnu 52,2 %, na konci srpna stoupla hodnota na 54,1 % a na konci září na 56,2 % srovnávacích hodnot z předkoronavirovým rokem.

Newsroom TTG

 

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button