DopravaNovinkyZahraničí

RegioJet prodlužuje provoz nočního vlakového spojení Prahy s polským Přemyšlem až do Lvova a Kyjeva

RegioJet navazuje na humanitární spojení Praha – Přemyšl, které bylo spuštěno na výzvu města
Kyjeva a vedení Ukrajinských železnic. První vlak vyjel z Prahy 1. března, jízdné pro občany
Ukrajiny bylo a je, na území Česka a Polska, stále zdarma.

Ilustrační foto: RegioJet

RegioJet převezl více než 30 tisíc ukrajinských občanů, především matek s dětmi, a dále také ve spolupráci s Člověkem v tísni více než 5 tisíc tun humanitární pomoci.

RegioJet reaguje na velkou poptávku ukrajinských rodin, které se chtějí vracet na Ukrajinu za svými příbuznými a přáteli. Proto od neděle 12. 6. dopravce prodlužuje provoz nočních vlaků z Česka přes Polsko až do Lvova, Ternopilu, Chmelnyckyj, Vinnycja a Kyjeva, a to ve spolupráci s Ukrajinskými železnicemi. Navazuje tak na současné humanitární spoje a přidává další, provoz tedy bude každodenní.

Souprava bude složená z lůžkových vozů. Pohodlné spojení budou moci využívat nejen ukrajinští cestující. Cena za jízdenku pro držitele ukrajinského pasu je shodná s cenou úseku Ukrajinských železnic, Praha – Lvov tak bude za 229 Kč (287 UAH) a za jízdenku Praha – Kyjev pak 639 Kč (826 UAH), RegioJet navíc přidává teplou večeři v ceně.

Spoj RJ 1019 bude z Prahy hl. n. vyjíždět po osmé hodině večerní, bude pokračovat přes Pardubice,
Olomouc, Ostravu, Bohumín, Krakov a Řešov do Přemyšlu. V Přemyšlu je zajištěn přestup na spoj
Ukrajinských železnic, ten je nutný kvůli jinému rozchodu kolejí. Hraniční kontrola bude výhledově
probíhat již pouze ve vlakové soupravě, a tedy nebude docházet ke zdržení.

Do Lvova cestující dojedou v 13:10 a do Kyjeva ve 22:34. V opačném směru budou vlaky z Kyjeva vyjíždět v 8:30, ze Lvova v 17:10. Večer si cestující v Přemyšlu přestoupí na spoj RJ 1000 s pravidelným příjezdem do Prahy v 8:55. Rezervaci celé trasy lze provést v rezervačním systému RegioJet, a také u Ukrajinských železnic.

Radim Jančura, majitel RegioJetu, říká: „Cestující doposud jezdili převážně autobusy, které do Lvova
stojí 1000 až 1200 Kč/osoba. Hlavní nevýhodou autobusů je čas strávený v kolonách na hranicích,
což bývá obvykle 5 až 8 hodin. Před válkou pasová kontrola probíhala vždy ve vlaku, nyní je její polská
část prováděna před vstupem do vlaku, trvá však maximálně 2 hodiny, což je i doba garantovaného
přestupu.“

Newsrooom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button