AkceKnihy a médiaMěsta & regiony ČRNovinky

Přehlídka propagačních materiálů TURISTPROPAG 2022 zná své vítěze

Sedmý ročník přehlídky turisticko-propagačních materiálů TURISTPROPAG zná vítěze. Odborná porota rozdala ceny v 20 kategoriích – od propagačních letáků a brožur, kalendářů a spotů až po zpravodaje a publikace.

Výsledky byly vyhlášeny ve čtvrtek 21. dubna v rámci veletrhu cestovního ruchu Regiony na Výstavišti v Lysé nad Labem. Uděleno bylo také 12 zvláštních cen. Podrobné informace jsou na www.turistpropag.cz.

„Letos byl přihlášen větší počet materiálů, než jsme předpokládali. Musím konstatovat – a porota se na tom shodla –, že jejich úroveň se výrazně zlepšila. Verdikt nebyl vůbec jednoduchý, rozhodovaly jemné nuance, takže se téměř stíraly rozdíly mezi prvním, druhým a třetím místem,“ uvedla předsedkyně poroty Michaela Bělinová. Přehlídka podle ní ukázala, že i v době elektronických médií má určitě cenu vydávat tištěné propagační materiály, žádané jsou zejména mapové podklady a různé poutavé herní materiály pro děti.

Její slova potvrdil i majitel pořádajícího PRUHU POLABÍ s.r.o. Pavel Hlaváč. „Turista, který do regionu přijede třeba na základě elektronické nabídky, pak většinou chce i ‚hmatatelnou‘, tedy tištěnou věc. Chce si přečíst, co je zajímavého v bezprostředním okolí,“ řekl. Vydávat tištěné propagační materiály tedy podle něj má smysl, což dokládají i veletrhy cestovního ruchu, kde si je lidé, a to nejenom starší, vezmou a chtějí podle nich cestovat. „V ČR je spousta subjektů, které se zabývají propagací cestovního ruchu a my mezi nimi chceme vyvolat soutěž, aby viděly rozdíly, ať už v grafickém, nebo textovém zpracování materiálů,“ zdůvodnil. Obavy, že kvůli protiepidemickým opatřením v uplynulých dvou letech nebudou mít přihlašovatelé o soutěž zájem, se podle něj nenaplnily, naopak. Porota dokonce hodnotila i propagační materiály z Polska a Pavel Hlaváč věří, že v budoucnu soutěž osloví také subjekty z dalších zemí V4.

V rámci výstavy Regiony proběhla řada odborných přednášek. Jednou z nich byla konference k rozvoji cyklodopravy a vodní turistiky na Labi, které se zúčastnili i zástupci Sasko-Anhalské hospodářské komory z Magdeburgu. Vyjádřili zájem navázat hlubší spolupráci s DMO Hradecko a Parkem 360 z Hradce Králové, který provozuje areál s cirkulární ekonomikou.

Soutěž TURISTPROPAG vyhlásil PRUH POLABÍ, s.r.o. ve spolupráci s Asociací turistických informačních center ČR, Výstavištěm Lysá nad Labem, a. s., Asociací cestovních kanceláří ČR, Českou unií cestovního ruchu z.s.  a městem Lysá nad Labem. Celkem se posuzovalo na 300 přihlášených materiálů od 98 subjektů v těchto kategoriích: Propagační spot, Zpravodaj roku 2022, Nástěnné, stolní a kapesní kalendáře, Turistické noviny a další. Nejvíce zastoupenou byla kategorie Ostatní propagační předměty, kde se o ocenění ucházelo na 40 přihlášených subjektů.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button