Pojistíme vás i do válečných zón

Union pojišťovna patří k nejmladším na našem trhu, přesto se již dokázala úspěšně etablovat. Čemu se česká pobočka slovenské pojišťovny věnuje a jaké má u nás plány, se ptáme jejího ředitele Martina Daneše.

Foto: Luděk Neužil

Union poisťovňa, a. s., vznikla na Slovensku téměř před třiceti lety. Odkdy působí na českém trhu a s jakou produktovou nabídkou jste v ČR začínali?

Oficiálně jsme na český trh vstoupili v září 2012. Od začátku jsme měli jasný cíl – využít zkušenosti naší „matky“ na Slovensku. Konkrétně v segmentu pojištění úpadku cestovních kanceláří a v cestovním pojištění.

Liší se nějak zaměření pojišťovny na Slovensku a u nás, nebo česká pobočka kopíruje činnost své slovenské zakladatelky?

Union na Slovensku nabízí komplexní portfolio jak životního, tak neživotního pojištění, včetně vlastní zdravotní pojišťovny. Takže v České republice máme ještě co dělat…

Nás prioritně zajímá cestovní pojištění. Jaké produkty v tomto segmentu u nás nabízíte pro individuální klienty a pro firemní klientelu?

Na českém trhu nabízíme čtyři typy cestovního pojištění. Naší vlajkovou lodí je určitě Individuální cestovní pojištění s neomezenými výdaji léčebných výloh a s krytím veškerých rizikových sportů. S oblibou zde pro partnery uvádím příměr, že umíme krýt dvojité salto Jaromíra Jágra z Mount Everestu… Dále pak Celoroční cestovní pojištění, Zájezdové cestovní pojištění vytvořené primárně pro potřeby cestovních kanceláří a cestovních agentur a v neposlední řadě Hromadné cestovní pojištění pro potřeby firem.

O které vaše produkty je největší zájem?

V současné době nejvíce rosteme v oblasti individuálního cestovního pojištění. Je to zapříčiněno přesunem poptávky do online prostředí, v kterém nemálo investujeme.

S kolika českými cestovními kancelářemi jste spolupracovali na začátku svého působení u nás a kolik jich pojišťujete v současnosti?

Začátky našeho působení na českém trhu byly v režimu raketového růstu. Klienty z řad CK/CA jsme nabírali ve velkém, důvodem byla naše specializace a malá konkurence. Ale i nyní se nám v této oblasti daří, meziročně jsme vyrostli dvojciferně a náš podíl v cestovních kancelářích je někde na úrovni 20 procent trhu. Což znamená, že v současné době kryjeme pojištěním úpadku bezmála 175 cestovních kanceláří.

Jakým způsobem nabízíte své pojištění a kdo a za jakých podmínek vaše produkty prodává?

Máme několik prodejních kanálů. Jedním z našich hlavních je vlastní interní síť, která má na starosti pouze cestovní kanceláře. Dále pak prodáváme skrz obchodní partnery z řad makléřů, a to pak zejména těch, kteří prodávají přes své srovnávače cestovního pojištění.

Jakými zajímavými partnery, které máte v portfoliu, se můžete pyšnit?

Určitě zde stojí za  zmínku Český rozhlas, jehož reportéry, jakožto specialista na rizikové oblasti včetně válečných zón, v rámci cestovního pojištění kryjeme po celém světě. Dalším atraktivním partnerem je mezinárodní vyhledávač letenek Kiwi.com.

A na závěr otázka týkající se novinek. Máte pro své klienty nějaké připravené?

Pro tuto letní sezonu nabídneme klientům nová doplňková připojištění k individuálnímu cestovnímu pojištění, které je dlouhodobě naším nejprodávanějším a nejoblíbenějším pojištěním. Kromě vyhledávaného pojištění asistenčních služeb pro motorové vozidlo, pojištění dovolenkové domácnosti nebo pojištění domácího mazlíčka si klienti budou moci pojistit i svá elektronická zařízení (mobil, notebook nebo tablet), své cestovní doklady nebo se připojistit pro nečekaný pobyt v nemocnici během svého pobytu v zahraničí.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..