Města & regiony ČRZprávy

Osobnosti lákají k návštěvě Středočeského kraje

Podle Výběrového šetření cestovního ruchu (zdroj ČSÚ) se Středočeský kraj stal v minulém roce nejnavštěvovanějším v celé republice. Z šetření, které probíhalo ve vybraných domácnostech, se ukázalo, že počet absolvovaných návštěv tuzemských turistů po regionu dosáhl okolo 4 500 000.

Foto: Lenka Neužilová

„Potvrdilo se, že jsou střední Čechy velmi oblíbenou turistickou destinací. Jsem za to moc ráda, ale určitě se těmito výsledky nenecháme uchlácholit a budeme cestovní ruch v našem kraji podporovat všemi možnými prostředky. Nyní, kdy nelze očekávat takovou návštěvu turistů ze zahraničí, je jeho podpora ještě důležitější než kdykoliv dříve,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.

Také agentura CzechTourism provedla rozsáhlý průzkum návštěvnosti turistických cílů České republiky a výsledky získané z dat za rok 2019 představila na webu tourdata.cz. Z průzkumu vyplynulo, že nejnavštěvovanějším místem ve Středočeském kraji je AquaPalace Praha, kde se počet registrovaných návštěvníků v minulém roce vyšplhal na 1 013 900. Druhým nejhojněji navštěvovaným cílem je sedlecká kostnice, kterou navštívilo 482 600 turistů. Poté následuje chrám svaté Barbory v Kutné Hoře (347 500), ŠKODA Muzeum (274 200), hrad Karlštejn (212 400), zámek Loučeň (180 300), katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci (172 600), zámek Konopiště (148 000), Velkopopovický pivovar (132 400) a Hrádek spadající pod České muzeum stříbra (124 600).

Přestože Středočeský kraj patří mezi nejpopulárnější regiony v roce 2019, nemělo by se ani zde na systematickou podporu turismu zapomínat. Naopak je nutné v současné nelehké a pro cestovní ruch náročné době učinit kroky, které ho podpoří. Středočeská centrála cestovního ruchu se do všeobecných snah zapojí mimo jiné rozsáhlou několikaměsíční marketingovou kampaní, jejímiž tvářemi se staly osobnosti české kulturní, sportovní a podnikatelské scény. V rámci fotografických a textových výstupů budou široké veřejnosti představena oblíbená místa ambasadorů pocházejících ze středních Čech nebo v nich nyní žijících. Ambasadoři také odhalili, kam nejraději jezdí na výlety, jaké jsou jejich cestovatelské preference nebo plány na letošní léto.

Touto přívětivou a populární formou chce SCCR podpořit nejen turismus jako takový, ale také tuzemské podnikatele a drobné živnostníky. Do kampaně se zapojil například hudebník Felix Slováček, který pohovořil o tom, jak a kde nejraději tráví volné dny: „Volný čas, kterého je bohužel velmi málo, nejraději trávím na procházkách v lesích, na golfových greenech nebo na tenisových kurtech. Ve středních Čechách je mnoho působivých míst, kam se rád vracím, například Kutná Hora, Kolín, Čáslav, Mělník, Mladá Boleslav, Kladno, Slaný nebo Nelahozeves, kde se narodil Antonín Dvořák.“

Další tváří kampaně se stala operní pěvkyně Andrea Kalivodová: „Miluji výlety do přírody, pěšky i na kolech. Překrásná je třeba krajina kolem Jílového u Prahy, pravidelně jezdím na zámek Konopiště, na Kokořínsko a Benešovsko nebo ke Struhařovskému rybníku. V létě často zamířím na kopec Cukrák, v zimě zase do lyžařského areálu Chotouň,“ svěřila se Kalivodová.

O oblíbené lokality, které rád prozkoumává na motorce, se podělil také podnikatel a předseda Fóra cestovního ruchu ČR Viliam Sivek: „Nejraději mám cesty kolem Karlštejna, Křivoklátu a Kutné Hory, skvělé trasy jsou také na Kokořínsku. Na motorce nikdy nevyjíždím mimo střední Čechy, není třeba! Je tu ještě mnoho míst, na něž bych rád zavítal.“

„V současné době je tolik důležité podpořit turismus, podnikatele a drobné živnostníky. Jsem ráda, že se do těchto činností může Středočeská centrála cestovního ruchu zapojit. Kampaň se známými a oblíbenými tvářemi nejen z české kulturní scény považuji za počin, který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Snažíme se přitáhnout pozornost k celému regionu a upozornit na jeho nesčetné krásy a pestré bohatství,“ uvedla ředitelka SCCR Zuzana Vojtová o nové rozsáhlé marketingové kampani centrály.

O své cestovatelské preference pod heslem kampaně A jak si svých královských 72 hodin užijete Vy se s TTG podělila i hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová: „Já si vždy nejvíce užiji jakýkoli volný čas se svými dětmi. Bydlím v Benešově a město a jeho okolí mám velmi ráda. Vyjíždíme na kolech, navštěvujeme hrady a zámky, a když mi vyjde chvilka, jsem ráda i na chalupě na Sázavě. Škoda jen, že času není víc.“

Heslo kampaně koresponduje s novým destinačním logem Střední Čechy královské, k jehož představení došlo během letošního veletrhu Holiday World. A kde by si svůj „královský čas“ ve středních Čechách nejraději užila ředitelka Středočeské centrály cestovního ruchu Zuzana Vojtová: „Pocházím z jižní Moravy, takže mám velmi blízko k vinařským oblastem. Proto bych se ráda seznámila s Mělnickem a Kokořínskem. Lákají mě také Brdy, těším se na výlety na kolech po lesních cestách.“

 

Lenka Neužilová

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button