DopravaLidéRozhovoryTOPZahraničí

Omán má potenciál, který ještě není zdaleka objeven. Příležitost máte se SalamAir

Jak jsme již informovali, Letiště Praha rozšiřuje pro zimní měsíce nabídku letů do exotiky. Z Prahy do Ománu létá dvakrát týdně společnost SalamAir. Kapitán Mohamed Ahmed, CEO SalamAir, Prahu nedávno navštívil. Při příležitosti oslavy provozu přímých letů SalamAir jsme jej na slavnostním galavečeru požádali o krátký rozhovor.

Foto: Amara Zemplinerová

Jste v Praze poprvé?

Ano, jsem u vás poprvé a jsem moc šťastný, že jsem tady s velkou skupinou z Ománu. Máme příležitost potkat během dnešního večera hodně milých a zajímavých lidí z oboru. V sobotu jsme oslavili první let mezi Ománem a Prahou. Velice českému trhu důvěřuji a naopak vím, že vaši turisté budou Ománem nadšeni a i my uděláme vše pro to, aby tomu tak bylo.

Jak se stalo, že jste si vybrali ze všech evropských zemí právě Českou republiku jako první destinaci, kam a odkud míří přímé lety z/do Maskatu a Salály?

Víte, my v SalamAir jsme velice kreativní, chceme dělat věci jinak a chceme propojovat více zemí přímým letem do Maskatu tak, aby cestující nemuseli při cestě do Ománu trávit čas v tranzitech. Omán má potenciál, který ještě není zdaleka objeven.

Chceme být součástí ománské turistické vize 2040. Studovali jsme trh, a protože naše letadla jsou ideální na středně dlouhé lety a Praha navíc není úplně neznámá destinace, je mimořádně krásná v létě i v zimě, tak volba byla jasná.

Při jednáních s agenturami a cestovními kancelářemi nám byl potvrzen velký zájem o naše lety, dostali jsme slib, že naši partneři dokážou letadla naplnit. Na druhou stranu je zajímala i možnost nabídnout Prahu jako destinaci pro cesty do Evropy. Jak jste viděla, na dnešní gala event přijel náš pan velvyslanec z Vídně. Praha je pro nás i skvělá destinace tím, jak je z ní blízko do dalších evropských měst, takže jak se říká win win situace pro všechny.

Další důležitá věc je, že my nenabízíme jen lety do Muskatu a Salály, ale z Maskatu s námi mohou lidé cestovat do čtyř měst v Indii, do srílanského Kolomba, na thajský Phuket či nepálského Káthmándú. Při jedné cestě je možné v Maskatu cestu přerušit, zažít Omán a pokračovat v cestě do další destinace. Až se otevře Čína, budeme nabízet lety do Prahy i z Číny.

Kolik sedadel zůstává v každém letadle pro cestující, kteří necestují s cestovní kanceláří?

Je to různé, ale přibližně 20 % sedaček by mohlo být k dispozici.

Češi rádi cestují za golfem. Je Omán destinace, kterou by měli golfoví turisté navštívit?

V Maskatu máme čtyři nádherná golfová hřiště. Hraje se celoročně, my létáme celoročně, takže ideální stav pro golfisty, kteří mohou hrát ráno, v noci a po hře poznávat Omán. Těšíme se na golfisty, ale i na potápěče, plážové turisty, na ty, kteří budou Omán poznávat třeba i na horských kolech.

Máte deset nových letadel, jaké jsou vaše další plány ohledně flotily?

Letos přidáme ještě dvě nové 321 a na příští rok jsme již podepsali 12 nových letadel, jež budou obsluhovat kratší vzdálenosti, které v současné době obsluhujeme 320. Tato letadla dostaneme v listopadu 2023.

Při prezentaci se o vás mluví jako o kapitánovi. Jste pilot?

Ano, jsem pilot a moje kariéra začala v této profesi. Později jsem se přesunul do manažerské pozice. Moje kariéra v letectví začala v roce 1987 a přibližně od roku 2000 jsem rozšiřoval svoje působení do managementu.

Jaké bylo největší letadlo, které jste pilotoval?

Airbus 340 i Airbus 330, létal jsem i Boeing 767.

Takže při letu se společností SalamAir je šance, že ho bude pilotovat jeho CEO?

To není vůbec vyloučeno, možná, že z Prahy do Maskatu budu pilotovat…

Amara Zemplinerová

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button