Ohlédnutí za veletrhy Holiday World & Region World 2023
Třicátý první ročník mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky Holiday World & Region World je za námi. Během tří dní se na letňanském výstavišti PVA EXPO PRAHA představilo 306 vystavovatelů z 26 zemí světa. Společně s veletrhy For Caravan a For Boat zaplnily všechny výstavní haly. Ve dnech 17.–19. března zavítalo na výstaviště 27 537 návštěvníků.

Akce probíhala ve znamení 30 let od vzniku samostatných států České a Slovenské republiky a na doprovodných akcích mnohokrát zaznělo, že stále roste počet slovenských turistů, kteří míří do Česka. Loni jich u nás přenocovalo zhruba 780 tisíc, což bylo o 4 procenta více než před třemi lety. Pozitivní je i bilance návštěvnosti českých turistů na Slovensku, ti dlouhodobě obsazují první místo v návštěvnickém žebříčku. V roce 2022 navštívilo Slovensko 653 tisíc Čechů, což představovalo 35 procent všech zahraničních turistů na Slovensku a počet přenocování dosáhl 1 440 000, tedy 38 procent.
Jediný den pro odborníky, pátek 17. března, byl kromě programu na jednotlivých stáncích věnován i konferencím, přednáškám, prezentacím a workshopům.
Přinášíme galerii událostí letošních veletrhů Holiday World & Region World 2023.








Veletrhy umožnily mnoho přátelských setkání a obchodních jednání na stáncích vystavovatelů včetně stánku TTG.






Součástí veletržního dění byly i tradiční vystavovatelské soutěže. Soutěžilo se v 5 kategoriích:

nejzajímavější propagační materiál – 1. místo Středočeský kraj za inspirativně zpracovanou publikaci představující 50 míst, která by neměla vypadnout z hledáčku žádného cestovatele a dobrodruha; pozvánky na jednotlivá místa zvou formou velmi zajímavých fotografií, mnohdy pořízených z výšky tak, jak je většina klasických turistů nemá možnost vidět; fotografie jsou doplněny stručnými texty, jednoduchou mapkou a nezbytným QR kódem, díky kterému se můžete velmi rychle zorientovat o prezentovaném místě
nejpůsobivější expozice do 25 m2 – 1. místo RIVIERA TOUR za expozici, ze které je jednoznačně vidět a cítit, že „v jednoduchosti je krása“; stánek evokující mořské vlny, jednoznačně prezentuje velmi specifické zaměření cestovní kanceláře a to jsou okružní plavby lodí po Středozemí a Karibiku
nejpůsobivější expozice do 60 m2 – 1. místo TURKISH AIRLINES za vzdušnou expozici, která hned při prvním pohledu navodí atmosféru pobytu v oblacích, a velkoformátovými fotografiemi nezapomene pozvat do Turecka, které pro mnoho návštěvníků stále zavání exotikou s neobjevenými místy

nejpůsobivější expozice do 100 m2 – 1. místo EGYPTIAN TOURISM PROMOTION BOARD za nepřehlédnutelnou expozici, odkazující na typické prvky starobylého Egypta, zanechané starověké dědictví a kulturu, a zvoucí k návštěvě vyhlášených a okouzlujících památek

nejpůsobivější expozice nad 100 m2 – 1. místo SLOVAKIA TRAVEL za velkorysou expozici, hodnou titulárnosti „Partnerská země“ a odpovídající letošnímu mottu „30 let od sebe a stále spolu“; dle poroty vystihující i slogan „Tak blízko k zážitkům, tak blízko k vám“; prezentace zvoucí k našim blízkým sousedům na aktivity všeho druhu – lyžování, termály, památky, vinice, hrady a zámky
Všichni ocenění obdrží skleněný artefakt s logem veletrhu, logem organizátora a umístěním a diplom.
Za pozornost stály i stánky a expozice, které oceněny nebyly…









Newsroom TTG