Knihy a médiaTrendyZprávy

Nová mezinárodní studie: Destinace by měly zdůrazňovat svou bezpečnost zdravotními certifikáty

Travel Consul, mezinárodní síť marketingových agentur aktivních v cestovním ruchu, zveřejnila výsledky svého druhého průzkumu, který odhaluje dopad COVID-19 na cestovní ruch a budoucí oživení globálního cestování.

Průzkumu se ve dnech 14.–28. září 2020 zúčastnilo přes 1000 vedoucích pracovníků v oblasti cestovního ruchu (touroperátoři a majitelé agentur) z více než dvaceti zemí. Druhé kolo shromáždilo nové poznatky týkající se zdravotních certifikací, preferencí turistů a rezervací mezinárodních pobytů.

Jak je na tom cestovní ruch v České republice?

Výzkum ve střední a východní Evropě provedla společnost Travel Advance specializující se na destinační marketing a výzkum, která je členem mezinárodní sítě Travel Consul.

Na otázku, jaké aktivity by měly destinační organizace spustit během znovuotevření, byla v druhé polovině září odpověď číslo jedna jednoznačně ‚poskytování užitečných informací‘, které by destinace sdílely s pracovníky cestovních kanceláří a agentur. Mnoho odpovědí bylo zdůvodněno nedostatkem jasných informací o konkrétní situaci v destinacích.

Na druhém místě skončily společné propagační kampaně na podporu destinace a aktivní komunikace destinace s médii a na třetím zavedení a poskytování zdravotních a bezpečnostních certifikátů.

Těžké období pro cestovní ruch

Jedním z nejvíce zasažených oborů podnikání je cestovní ruch. Více než 40 % odpovědí na otázku, jak váš tým nyní pracuje, byl přechod z plného pracovního úvazku na částečný pracovní úvazek a 37 % respondentů muselo propustit větší část svého týmu.

Ty společnosti, které neutlumily svou činnost, reagovaly na aktuální pandemii z 67 % změnou produktu, 48 % respondentů upravilo svůj business model.

Naprostá většina zájezdů byla klienty přesunuta na rok 2021 nebo stornována. Téměř všichni respondenti uvádějí, že nových rezervací zaznamenali jen mizivé procento, většina turistů cestuje bez využití služeb cestovní kanceláře a své cesty plánují nejčastěji maximálně měsíc před odjezdem.

Jak COVID-19 mění pravidla v roce 2020 a dále

Na otázku, jak konkrétně pandemie v budoucnu změní podmínky poskytovatelů v cestovním ruchu, většina respondentů věří, že bude nutné upravit podmínky pro storna a změny podmínek dovolených. Dalším důležitým krokem, který odvětví očekává, je rozšíření komunikačních kanálů s klientem, větší diverzifikace portfolia a vytváření nových obchodních partnerství.

Vyhlídky do budoucna

37 % respondentů předpokládá, že se jejich podnikání dostane na úroveň roku 2019 až ke konci příštího roku, konkrétně v Q3 či Q4. Ještě horší scénář očekává 33 % respondentů, kteří očekávají stabilizaci svého podnikání až v roce 2022.

Pandemie se podepsala i na volbě destinací, kam cestovní kanceláře budou vozit své klienty. Přes 50 % respondentů odpovědělo, že zváží nové destinace a jsou otevřeni spolupracovat s novými hotely a poskytovateli jiných služeb.

Během krize hlavně na sítích

Pokud jde o marketingové aktivity během a po skončení pandemie, jednoznačným vítězem byla komunikace na sociálních sítích, na druhém místě skončil digitální marketing a na třetím průběžné marketingové kampaně cestovních kanceláří.

Podrobné výsledky ZDE.

Globální výzkum

Níže přinášíme klíčové globální informace vyplývající z výzkumu.

Zavedení zdravotních a bezpečnostních certifikátů zůstává klíčem k obnovení cestovního ruchu

Výsledky druhého kola opět naznačují, že zavedení certifikací bezpečnosti a ochrany zdraví (téměř 60 %) je to nejdůležitější, co mohou destinační zastoupení (DMO) udělat, aby pomohla svým partnerům na klíčových trzích. Další tři nejčastější odpovědi zahrnovaly organizace marketingových kampaní pro zákazníky, poskytování aktuálních informací a zajištění informačního servisu pro obchodní partnery z cestovního ruchu.

Na otázku, jaké jsou hlavní úvahy klienta při výběru destinace, je odpovědí číslo jedna certifikace zdraví a bezpečnosti destinace (74 %). Přístup vlády cílové destinace k zvládnutí pandemie COVID-19 a cena se umístily na druhém, resp. třetím místě.

Nové podmínky vedou k vytváření nových produktů

Úprava a přizpůsobení obchodního modelu novým podmínkám je opatření číslo jedna implementované během třetího čtvrtletí 2020, jak uvádí téměř polovina respondentů. Dále jako důležitý krok uvádějí dotazovaní tvorbu nového produktu a vylepšení produktu stávajícího.

Důraz na hotelovou nabídku a servis a sólo cestování jsou na vzestupu

Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že hlavním trendem v chování turistů je sólo cestování (tzn. cestování bez využití služeb cestovní kanceláře, celých 66 %). Výběr hotelu/resortu (64 %) a nabídka all-inclusive (60 %) jsou další důležité faktory při plánování dovolené.

Doba mezi rezervací a cestováním se zkracuje

Klienti buď čekají na rozhodnutí, kdy bude možné vycestovat (48 %), nebo si rezervují cestu do zahraničí méně než měsíc předem (21 %). Rezervace na poslední chvíli jsou pro evropské cestovatele stále více prominentní (35 %). Naproti tomu 34 % severoamerických klientů si rezervuje dovolenou sedm měsíců až jeden rok před odletem.

Marketingové snahy o zotavení budou zaměřeny na sociální média

Pokud jde o marketingové aktivity během obnovy cestovního ruchu, jednoznačně zvítězily sociální média, přičemž sedm z deseti respondentů tvrdilo, že sociální marketing je jejich hlavním konceptem.

Jak COVID-19 změní podmínky rezervování služeb

Podobně jako v prvním kole tohoto průzkumu se 70 % respondentů domnívá, že úprava storno podmínek nebo všeobecných podmínek bude mezi jejich hlavními úkoly v letech 2020 a 2021. Nabídka pojistných smluv však zaznamenala 12% nárůst.

Newsroom TTG/Travel Advance

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button