Města & regiony ČRZprávy

Nizozemská reality show natáčená v České republice měla rekordní sledovanost

Za naprostého utajení točil loni v létě v České republice štáb nizozemské veřejnoprávní televize NPO 1 soutěžní reality show „Wie is de Mol?“ (v překladu „Kdo je zrádce?“). Sledovanost prvního dílu, který nizozemská NPO 1 vysílala minulou sobotu, přesáhla poprvé v jedenadvacetileté historii pořadu hranici tří milionů diváků. Ti mohli obdivovat krásy Mikulova, Lednicko-valtického areálu a zámku Jaroslavice.

Foto: CzechTourism

„Je to obrovský úspěch a ten nejlepší možný nekomerční způsob propagace České republiky v Nizozemsku,“ uvedla Petra Palečková, ředitelka zahraničního zastoupení agentury CzechTourism Benelux, které se na natáčení podílelo.

Pořad mohou diváci sledovat i online a na sociálních sítích existují kromě oficiálních profilů také desítky fanouškovských profilů a skupin. Každý díl komentují youtubeři a speciální aplikaci soutěže používá více než milion fanoušků. „Celková mediální hodnota je proto nevyčíslitelná. Odhady se pohybují v desítkách milionů eur,“ doplnila Petra Palečková.

Televizní soutěže se účastní deset známých nizozemských osobností, které během natáčení plní různé typy úkolů. Cílem je mezi soutěžícími rozpoznat toho, kdo hru tajně sabotuje. Do soutěže je prostřednictvím aplikace aktivně zapojena i veřejnost a fanoušci mohou každý týden prostřednictvím aplikace hlasovat pro svého podezřelého.

Foto: CzechTourism

Tvůrci, kteří obvykle natáčejí ve vzdálených destinacích, si na základě dobré epidemiologické situace loni v létě vybrali Českou republiku. Při dodržování přísných hygienických norem a pravidelného testování natáčel padesátičlenný štáb na více než třiceti místech ČR. Natáčení navíc probíhalo v přísném utajení, protože vyhlášení soutěžní destinace provází v Nizozemsku mimořádný zájem médií. „Velké poděkování patří české části týmu a Czech Film Commission včetně regionálních kanceláří. Všichni odvedli velmi profesionální práci v náročných podmínkách,“ uvedla Petra Palečková.

Vysílání desetidílného pořadu přišlo navíc v okamžiku, kdy se Nizozemsko nachází v lockdownu a lidé častěji sledují televizi a jsou aktivnější na internetu. „Navíc je to období, kdy se plánují květnové a letní prázdniny,“ doplnila Palečková s tím, že pokud to epidemiologická situace dovolí, bude mít tento pořad zcela jistě pozitivní vliv na příjezdy turistů z Nizozemí do České republiky. Například po natáčení v Gruzii zaznamenala země mimořádný zájem ze strany nizozemských turistů, kdy jejich počet meziročně narostl o 56 %.

Newsroom TTG/CzT

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button