Nepřetržitý boom Německa jako dovolenkové destinace

Německý turistický incoming může v roce 2019 bilancovat desátý rekordní výsledek v řadě za sebou: Od ledna do prosince registroval Spolkový statistický úřad téměř 90 milionů přenocování zahraničních hostů v ubytovacích zařízeních s nejméně deseti lůžky. To odpovídá nárůstu o 2,3 milionu mezinárodních přenocování ve srovnání s předchozím rokem, tedy nárůst o 2,6 procenta.

Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály (DZT), vysvětluje: „Pět trendů ovlivňuje bilanci německého turistického incomingu 2019: Evropa jako nejdůležitější zdrojová oblast Německa s nárůstem o 4,0 procenta je opět tahounem růstu. Kvalitní turismus je ústředním argumentem společenského diskurzu o udržitelnosti cestovního ruchu. V konkurenci mezi destinacemi si Německo drží přední pozici jako destinace pro služební cesty číslo 1 v Evropě a získává další podíl na trhu jako destinace pro dovolenou. V online obchodování postupuje proces koncentrace směrem k menšímu počtu hráčů, kteří mapují stále více fází hodnotového řetězce. Digitální transformace má dopad na marketing.“

Zdrojový region Evropa jako hnací motor růstu

Podle Spolkového statistického úřadu pochází v roce 2019 téměř tři čtvrtiny mezinárodních přenocování v Německu z Evropy. Hnací silou růstu na evropských zdrojových trzích jsou Nizozemí, Španělsko, Švýcarsko, Polsko a Itálie.

Mezi zdrojovými regiony v zámoří roste americký kontinent v průměru o 2,6 procenta, jen z Asie je počet přenocování po několika letech boomu o 2,2 procenta pod hodnotami z předchozího roku.

Zdrojovými TOP 3 trhy jsou pro Německo opět Nizozemí (plus 2,6 procenta na 11,7 milionu přenocování), Švýcarsko (plus 3,0 procenta na 7,1 milionu) a USA (plus 4,3 procenta na 7,0 milionů).

Zdrojový trh Česká republika v TOP 20

V minulém roce došlo k nárůstu přenocování hostů z ČR o dalších 60.000. Celkově jich bylo realizováno téměř 1,4 milionu. „Češi tak docílili již desátého rekordu v řadě. Tato skutečnost je důkazem toho, že obliba Německa jako dovolenkové destinace kontinuálně roste,“ říká Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení Německé turistické centrály pro ČR.

Kvalitní nabídka pro udržitelný úspěch

Německo jako turistická země se v roce 2019 také vyznačovalo vysokou kvalitou své turistické nabídky: Potvrdilo to například 3. místo v indexu konkurenceschopnosti v cestování a turismu Světového ekonomického fóra a 6. místo v indexu udržitelnosti SDG.

Silná pozice mezi konkurencí

Německo zůstává pro Evropany s velkým odstupem nejdůležitějším cílem služebních cest. Zvýšení o dvě procenta v tomto segmentu je dvakrát vyšší než u evropských konkurentů. Růst je poháněn incentivními cestami, které v roce 2019 zaznamenaly nárůst o pět procent.

Výzvy pro rok 2020

Na začátku roku 2020 se objevují další výzvy pro globální cestovní ruch. Petra Hedorfer dodává: „Stále se musíme vypořádat s obtížnými ekonomickými podmínkami, slabším růstem v eurozóně, problémem Brexitu, otevřenými obchodními konflikty, probíhající debatou o změně klimatu a nyní také s opatřeními zaváděné v důsledku šíření koronaviru.“

Newsroom TTG, Německá turistická centrála ČR

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..