Data & studieKam jet?NěmeckoTOPZahraničí

Německá turistická centrála se ohlíží za rokem 2022 a zve na vánoční trhy

Německo může být letos se svým obrazem ve světě spokojené. Pošesté v řadě mu Nation Brands Index přiřkl první příčku před Japonskem a Kanadou.

Vánoční trh v Berlíně / Foto: Getty Images / DZT

Své postavení turistické velmoci obhájilo Německo i u českých turistů. Těch letos od ledna do září přijelo a přenocovalo 889 000, což představuje 83,9 procenta čísel z předcovidového roku 2019, kdy bylo zaznamenáno 1,4 milionu přenocování návštěvníků z Česka. Česká republika je díky tomu mezi TOP patnácti zdrojovými zeměmi německého příjezdového cestovního ruchu. „Jsem si jistý, že v letošním roce dosáhneme minimálně jednoho milionu přenocování,“ komentuje výsledky Jan Pohaněl, vedoucí Německé turistické centrály pro ČR, a dodává: „Česká republika patří k nejrychleji se zotavujícím zdrojovým trhům Německa a upevnila svou pozici v rámci 15 nejvýznamnějších zemí pro příjezdový cestovní ruch našeho západního souseda.“

Podle průzkumu cestovních trendů, který provedla Německá turistická centrála (DZT), jsou optimistické i výhledy pro rok 2023. K našim sousedům se nyní s jistotou chystá 18 procent českých turistů, 38 procent o tom vážně uvažuje. Významným partnerem jsou Češi pro Německo i v oblasti služebních cest, kde se pohybujeme v TOP desítce nejdůležitějších zemí. DZT hodnotí české turisty jako ty, kteří upřednostňují návštěvu památek a pěší turistiku, do Německa přijíždějí nejčastěji autem, v hojné míře využívají pro plánování cest rezervační portály a stále více hledí na udržitelnost. Od zahraničních cest je v současné době odrazují především rostoucí ceny energií a inflace.

Vánoční trh v Heidelbergu / Foto: Heidelberg Marketing GmbH / Jan Christopher Becke

Vzhledem k tomu, že i přesto touha Čechů cestovat zůstává, zaměřuje se na ně rovněž vánoční kampaň, která zve po dvouleté přestávce na vánoční trhy. Ty pořádají všechna menší i větší německá města, v mnoha z nich se jich představuje hned několik, například v Berlíně jich lze napočítat více než padesát na náměstích jednotlivých městských čtvrtí. Většina německých vánočních trhů se zaměřuje na typické německé a lokální tradice a gastronomické speciality, ale i tuto turisty oblíbenou oblast cestovního ruchu ovládly u našeho souseda inovace. Zajímavostí jsou tematicky zaměřené vánoční trhy, namátkou třeba skandinávský trh s mobilní saunou, trh s biopotravinami, trh věnovaný LGBT komunitě či trh umístěný pod železničním mostem v Quedlinburku.

Vánoční trh v Ravenna Gorge / Foto: Quedlinburg Tourimus Marketing GmbH / Nico Reischke

Německá turistická centrála před několika dny spustila kampaň „Season’s Greetings from Germany“, jejíž součástí je webová stránka www.germany.travel/en/christmas s vybranými adventními trhy i popisem tradičních vánočních zvyků, kterými je Německo známé po celém světě. Další inspiraci pro návštěvníky tvoří vánoční recepty na pečení, playlisty s koledami a průvodce předvánočním Německem v podobě podcastu.

Lenka Neužilová

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button