Města & regiony ČRZprávy

Moravskoslezský a Olomoucký kraj rozvíjejí Společné Jeseníky

Jeseníky coby turistickou destinaci budou nově společně rozvíjet Moravskoslezský a Olomoucký kraj, ve kterých se rozkládají. Zástupci organizací destinačního managementu obou krajů dnes v Praze podepsali memorandum o partnerství a představili projekt Společné Jeseníky.
Podpis společného memoranda o partnerství destinačních managementů Euroregion Praděd (Milan Rác, vlevo) a Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu (Adam Kalous) / Foto: Lenka Neužilová

Pro maximální efektivitu finančních prostředků vložených do rozvoje turistické destinace Jeseníky se oba kraje se svými destinačními managementy dohodly na maximální míře spolupráce při rozvoji Jeseníků. V oblasti marketingu a propagace půjde především o propojení všech aktivit a realizaci společných kampaní a všech produktů cestovního ruchu pod novým jednotným vizuálním stylem a logem Jeseníků.

Přestože Jeseníky podle předsedy Správní rady Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu Adama Kalouse zaznamenaly kvůli pandemii pokles návštěvnosti o 20 procent, cílem do dalších let je spíše zkvalitňování služeb než zvyšování počtu turistů. Podle jeho vyjádření již před krizí totiž na některých místech návštěvnost narážela na limity.

Kraje chtějí vzájemně rozvíjet infrastrukturu oblasti, tedy obnovovat a propojovat značení, rozšiřovat cyklotrasy, opravovat turistické mapy, zajišťovat údržbu tratí pro běžecké lyžování. Loni uskutečnily projekt na zavedení nabíjecích stanic na elektrokola, což představovalo investici 1,2 milionu pro každý kraj.

Praděd / Foto: Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu

Olomoucký kraj má podle Kalouse na rozvoj cestovního ruchu v rozpočtu vyčleněno 15 milionů korun, což je podle něj o něco méně, než má Moravskoslezský kraj. Oba kraje se snaží ale využívat dotačních programů na konkrétní projekty, řekl.

Snaha o společnou prezentaci Jeseníků začala podle předsedy Euroregionu Praděd Milana Ráce už před deseti lety. Podpis memoranda o partnerství je podle něj příslibem navázání dlouhodobé spolupráce mezi oběma organizacemi destinačního managementu.

„Jsem rád, že se toto spojení povedlo. Jeseníky samozřejmě nejsou jediné hory, které tu máme. Jinde se ale zatím taková spolupráce nepodařila. Turistu nezajímá, jestli je na území jednoho nebo druhého kraje. Zajímá ho, aby skibus jezdil bez ohledu na to, jestli je v té nebo oné vesničce, aby turistická karta, která vám dává slevy, platila na celém území,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget.

Do Jeseníků podle Kalouse přijíždí nejvíce turistů z tuzemska. Jsou podle něj spádovými horami především pro Jihomoravský kraj a Moravskoslezský kraj, kde se ale o cestovatele „přetahují“ s Beskydami. Ze zahraničních turistů jsou nejvýznamnější Poláci.

Kvůli pandemii koronaviru Jeseníky jako turistická destinace loni ztratila na tržbách asi dvě miliardy korun, v multiplikaci až o čtyři miliardy korun.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button