MMR a ČOI připravily informace pro klienty cestovních kanceláří

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) s Českou obchodní inspekcí (ČOI) připravily informační materiál pro klienty cestovních kanceláří. Lidé, kteří zaplatili celý zájezd nebo zálohu a nemají jasno, jaká se na ně v současné době vztahují práva a povinnosti, v něm najdou odpovědi na možnost účtování storno poplatků, vystavování poukazů místo vracení hotovosti nebo vrácení letenek a jízdenek.

Materiál radí v případě, že cestovní kancelář požaduje doplacení zájezdu, ale klient se ho nechce zúčastnit. Uvádí i možnosti, kdy cestovní kancelář může vyžadovat odstupné, jaké výše může dosahovat, a kdy na storno poplatky nemá právo.

Cestovní kanceláře mohou podle nové legislativy místo hotovosti za zaplacené zálohy za zrušené zájezdy kvůli koronaviru s plánovaným odjezdem od 20. února do 31. srpna klientům vystavovat na příslušné částky poukazy. Materiál informuje, jaké podmínky musí poukaz splňovat, jak ho lze čerpat a v jakém případě ho klient může odmítnout.

Materiál se zabývá také vrácením letenek a jízdenek, samostatně zakoupenému ubytování, obsahuje vzory odstoupení od smlouvy o zájezdu za mimořádných okolností a bez uvedení důvodu.

V České republice platí od 16. března kvůli koronaviru omezení volného pohybu. Překročení hranic je možné pouze v odůvodněných případech. O uvolnění cestování bude podle epidemiologů i ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha (za ANO) možné jednat v květnu. Ministr už dříve ale uvedl, že hranice se neotevřou dříve než v červnu. I tak je možné, že lidé budou smět cestovat jen do vybraných zemí s nízkým rizikem nákazy. Mluví se například o Slovensku nebo Chorvatsku.

Newsroom TTG, ČTK

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..