Byť by se tak ze společenské diskuse mohlo zdát, snižování spotřeby a emisí není v současnosti trendem pouze v automobilové dopravě. Své slovo v této problematice a podobně smělé environmentální cíle mají také letečtí dopravci, kteří jsou neustále v hledáčcích různých ekologických iniciativ. Průkopníkem v přechodu k udržitelným leteckým palivům pak je skupina Air France-KLM.
Používání udržitelných leteckých paliv, tedy nefosilních paliv vyráběných z průmyslového nebo domácího odpadu, která nekonkurují lidskému potravinovému řetězci, bude do budoucna jasným trendem. Společnost Air France je v používání těchto udržitelných paliv jedním z průkopníků, o čemž svědčí tři zásadní události z loňského roku. Nejprve aerolinka uskutečnila vůbec první let za použití ve Francii vyrobeného udržitelného leteckého paliva. Následně aerolinka vypravila let Nice-Paříž, který byl z 30 % poháněný udržitelným leteckým palivem. Třetím milníkem pak byl první dálkový let poháněný udržitelným leteckým palivem, kdy se letoun Airbus A350, jehož tanky byly plně naplněny palivem od společnosti Total, vydal na cestu z Paříže do Montrealu.
Palivo pro třetí zmíněný let vyrobila společnost Total z použitého kuchyňského oleje ve své biorafinerii La Mède v jižní Francii a v továrně Oudalle poblíž Le Havru, aniž by použila jakýkoli panenský rostlinný olej. Šestnáctiprocentní směs při tomto letu snížila emise CO2 o dvacet tun.
Obecně platí, že udržitelná paliva mohou v budoucnu snížit emise CO2 v letecké dopravě v průměru o 80 % a budou hrát klíčovou roli v dekarbonizaci letecké dopravy. Skupina Air France-KLM nadále pracuje na tom, aby tato paliva byla dostupnější z hlediska množství i ceny, a to vytvořením skutečného výrobního odvětví ve Francii a v Evropě.
O náskoku skupiny Air France-KLM v oblasti udržitelných leteckých paliv koneckonců svědčí i výsledky nizozemských aerolinií KLM. Ty uskutečnily svůj první let s využitím trvale udržitelného paliva již v roce 2009. Od té doby skupina znásobila počet inovativních programů, kdy např. v letech 2014–2016 uskutečnila ve spolupráci s přidruženou společností Total 78 letů společnosti Air France poháněných 10% směsí paliva. Tyto testy ukázaly, že použití udržitelných paliv nemá žádný vliv na spolehlivost provozu. Skupina Air France-KLM hodlá i v následujících letech posílit své vedoucí postavení v oblasti udržitelných paliv a zároveň přispět k výzkumu budoucích generací letadel.
Newsroom TTG
medication from mexico pharmacy: mexican pharmacy – mexican pharmaceuticals online
medicine in mexico pharmacies
http://ozempic.art/# ozempic online
https://rybelsus.shop/# buy semaglutide pills
rybelsus cost: rybelsus price – cheapest rybelsus pills
buy ozempic: ozempic generic – buy cheap ozempic
rybelsus price: rybelsus pill – semaglutide tablets
http://rybelsus.shop/# buy semaglutide online
rybelsus price: buy rybelsus online – cheapest rybelsus pills
http://ozempic.art/# ozempic
buy ozempic pills online: ozempic coupon – ozempic generic
https://ozempic.art/# ozempic online
https://ozempic.art/# Ozempic without insurance
http://ozempic.art/# buy ozempic pills online
https://rybelsus.shop/# rybelsus cost
http://ozempic.art/# buy ozempic pills online
buy semaglutide online: rybelsus coupon – buy semaglutide online