DopravaNovinkyZahraničí

Kiwi.com se dohodl se Southwest Airlines, že nebude prodávat jeho letenky

Český prodejce letenek Kiwi.com se na základě předběžného opatření vydaného soudem v USA domluvil s leteckou společností Southwest Airlines a nebude prodávat její letenky.

Foto: cs.wikipedia.org

Soud v Dallasu už na konci října vydal předběžné opatření, které zakazovalo české firmě přeprodej letenek amerického dopravce. Nyní toto rozhodnutí soud potvrdil s tím, že vyhledávač Kiwi.com porušoval obchodní podmínky společnosti Southwest Airlines, a způsobil tak americké firmě škodu, napsal web deníku E15. Detaily dohody společnosti nezveřejnily, sdělila ČTK Nina Černá z agentury Best Communications, která Kiwi.com mediálně zastupuje.

Server připomněl, že americký dopravce podal žalobu na Kiwi.com na začátku letošního roku. Vadil mu zejména sběr dat z jeho stránek a následný přeprodej letenek koncovým zákazníkům za odlišné ceny, než je nabízí samotná společnost. „Kiwi vědomě a záměrně přebírá informace o letenkách ze stránek Southwestu k vlastnímu komerčnímu prospěchu a bez povolení Southwest Airlines,“ cituje E15 ze žaloby, která dorazila na jaře na texaský soud.

Česká firma se podle E15 takovému nařčení bránila. „Pracujeme pro zákazníka, ne pro aerolinky, zákazníci mají právo znát všechny nabídky a ceny,“ připomíná web jarní vyjádření Kiwi.com. „Do značné míry jde v tomto případu o to, zda jsou veřejné informace skutečně veřejné. Společnost Southwest Airlines usiluje o omezení přístupu konkurentů k veřejným online informacím týkajícím se tarifů,“ dodala tehdy společnost.

Toto úterý dallaský soud potvrdil finálním rozhodnutím říjnové předběžné opatření. „Porušení obchodních podmínek ze strany Kiwi.com způsobilo Southwest Airlines nenapravitelnou škodu včetně ztráty návštěvnosti na jejich stránkách, ztížení zákaznických služeb, provozní potíže a poškození reputace,“ uvedla soudkyně Ada Brownová v nejnovějším rozsudku.

Podle E15 se obě strany soudního sporu pokusily letos na podzim dosáhnout urovnání žaloby. „Na základě toho se Kiwi.com zavázalo, že nebude rozhodnutí soudu o porušení obchodních podmínek, a tím i o poškození Southwest Airlines, oponovat,“ uvedl web. E15 dále napsala, že v létě se proti praktikám Kiwi.com ozvaly i další letecké společnosti – například KLM nebo Ryanair. „Na druhou stranu zakladatel startupu Oliver Dlouhý tvrdí, že drtivá většina leteckých společností nemá s činností Kiwi.com žádný problém,“ dodal server.

Loňský extrémní pokles letecké dopravy v celosvětovém měřítku kvůli covidu-19 způsobil brněnskému prodejci letenek Kiwi.com pokles tržeb z předchozích 31,4 miliardy korun na 11,7 miliardy korun a ztrátu převyšující jednu miliardu korun. O rok dříve společnost vykázala ztrátu 141 milionů korun, vyplývá z výroční zprávy ve Sbírce listin.

Firma nabízí zákazníkům koupi letenek a také jízdenek od více než 800 dopravců, často jde o nespolupracující společnosti. Pobočky má kromě Česka v USA, Nizozemsku a Španělsku. Společnost založená v roce 2012 prošla raketovým růstem díky tomu, že nabízela letenky nespolupracujících dopravců, což bylo na trhu v té době nezvyklé. Drtivá většina tržeb plyne společnosti ze zahraničí.

Newsroom TTG / E15 / ČTK

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button