Data & studieMěsta & regiony ČRNovinky

Kdo je typickým návštěvníkem Vysočiny?

Typickým návštěvníkem Vysočiny je obyvatel České republiky středního věku, středoškolák s maturitou, který není v regionu poprvé a opakovaně se sem vrací. Vyplývá to z výsledků výzkumu, který pro organizaci Vysočina Tourism zrealizovala VŠPJ.

Foto: vysocina.eu

Katedra cestovního ruchu Vysoké školy polytechnické v Jihlavě v letech 2019–20 v rámci rozsáhlého marketingového výzkumu sbírala data o návštěvnosti Kraje Vysočina od více než 3400 respondentů. Po jejich zpracování sestavila aktuální profil návštěvníka Vysočiny. Je jím obyvatel České republiky ve věku 35–49 let, který má minimálně středoškolské vzdělání s maturitou, přijíždí do destinace autem s partnerem, partnerkou nebo skupinou přátel za poznávací turistikou a sportem. Plánuje zde minimálně jednou přenocovat. Méně než pětina návštěvníků přijíždí i s dětmi, a to za poznáváním regionu, relaxací či návštěvou příbuzných a známých. Devět z deseti návštěvníků je spokojeno s kvalitou služeb v cestovním ruchu na Vysočině. Turisté Vysočinu vnímají jako bezpečnou destinaci se vstřícnými místními obyvateli, oceňují krásnou přírodu a památky, nespokojeni jsou s kvalitou vozovek, plynulostí dopravy a parkováním.

„Stejný výzkum dělala VŠPJ poprvé před pěti lety a ze srovnání vyplývá, že se prodloužila průměrná doba pobytu turistů v naší destinaci a snížil se podíl jednodenních návštěvníků. Zvedla se i průměrná jednodenní útrata turisty z 201–500 Kč na 501–1000 Kč. A to je pro nás pozitivní zpráva,“ zhodnotil Tomáš Čihák, ředitel Vysočina Tourism, jenž je zadavatelem výzkumu. „Naopak je škoda, že se mezi návštěvníky Vysočiny snížil podíl rodin s dětmi, ale to se snažíme zlepšit. Zrovna letos cílíme s naší turistickou nabídkou právě na rodiny s dětmi, je to naše hlavní marketingové téma,“ dodal Čihák.

Výsledky výzkumu je nutno vnímat v souvislosti s loňskou nestandardní turistickou sezonou ovlivněnou nástupem pandemie koronaviru a přijatými restriktivními opatřeními, která zamíchala kartami v cestovním ruchu nejen na Vysočině.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button