AkceJižní ČechyMěsta & regiony ČRNovinky

Jihočeský kraj plánuje slevy na památky i do sportovních areálů

Jihočeský kraj chce poskytnout slevy na vstupném do památek či sportovních areálů. Plánuje na to vyčlenit sumu 3,5 až 4 miliony Kč. Slevy se nebudou vztahovat na červenec a srpen.
Foto: archiv TTG

Na podzim chce kraj díky slevovým poukazům nalákat víc škol v přírodě a firemních akcí, plánuje částku 6,5 milionu Kč, uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek na online konferenci o cestovním ruchu Travelcon.

„Je připravený plán na podporu vstupného na hrady a zámky i do sportovně odpočinkových areálů. Návštěvník si koupí vstupenku online a zaplatí jen 60, 70, 80 procent ceny. Bude mít vytištěnou vstupenku, se kterou jde na danou atraktivitu,“ řekl Polášek. Kraj osloví památky a provozovatele, kteří mu průběžně dodávají čísla návštěvnosti. Záměr kraje by tak podpořil asi 100 000 návštěvníků.

Na léto nyní domlouvá centrála cestovního ruchu rozvoj zázemí pro karavany. „Pokud chceme nalákat Němce, kteří jsou na to hodně zvyklí, tak v této situaci je pro ně mnohem lepší vyjet s ‚obytňákem‘ a mít tady připravenou infrastrukturu,“ řekl ředitel. Od září se chce kraj pomocí slevových voucherů zaměřit na školy v přírodě a firemní akce.

Slevové vouchery zavedl kraj poprvé loni v červnu, po první vlně koronakrize. Přispěl tak rodinám na ubytování při dovolené v jižních Čechách a dal slevy do zoo i muzeí. Sleva byla nejvýše 300 korun na člověka a noc. Vyčerpalo se téměř 12 z 39 milionů Kč. Poukazy využilo téměř 5000 rodin, 15 000 lidí, zapojilo se 314 hotelů a penzionů, program přispěl na 40 000 přenocování.

V jižních Čechách se loni ubytovalo 1,1 milionu turistů, o 38,4 procenta méně než v roce 2019. Více turistů bylo jen v Praze a na jihu Moravy. Domácích turistů se ubytovalo meziročně o 16,7 procenta méně, zatímco cizinců o 77,5 procenta méně. Počet přenocování klesl meziročně o čtvrtinu na 3,34 milionu, uvedl Český statistický úřad. Češi tvořili 87 procent hostů v Jihočeském kraji.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button