HotelyMěsta & regiony ČRPrahaTechnologieZprávy

Hotelové služby budoucnosti. V OREA Hotelu Pyramida pomáhají personálu roboti – vysávají a doručují občerstvení

Moderní technologie a robotika nepatří jen do sci-fi filmů, využití nacházejí také v hotelnictví. Návštěvníky hotelové sítě OREA Hotels & Resorts o tom nyní přesvědčují dvě nové posily v podobě robotických pomocníků, kteří jim dovezou drobné občerstvení až na pokoj nebo uklidí podlahu.

Foto: OREA Hotels & Resorts

Budoucnost ubytovacích zařízení tkví dle vedení OREA Hotels & Resorts v digitalizaci a automatizaci. Pražský OREA Hotel Pyramida se stal jedním z prvních evropských ubytovacích zařízení, v jehož provozu hosté potkávají nový typ robotů. Ti pomáhají zaměstnancům s odbavením jednoduchých rutinních procesů, které nevyžadují lidskou sílu. Zaměstnanci díky nim ušetří čas, který mohou věnovat hostům a jejich potřebám.

„V současné době máme v provozu dva nové roboty. Jeden z nich je vysávací, který se stará o naše chodby a společné prostory. Je to taková přerostlá a výkonnější verze domácích robotických vysavačů, která zvládne brzo jezdit i sama výtahem. To znamená, že se robot sám odpojí od nabíječky, přejede kamkoliv po hotelu, kde je zrovna potřeba vysávat, a když mu začnou docházet baterky, tak se sám zajede připojit k nabíječce. Je to velmi užitečný pomocník pro naše pokojské,“ přibližuje výhody robotů ředitel OREA Hotelu Pyramida Jan Lauterkranz.

Recepční připraví, robot doručí

Druhá posila už jízdu výtahem bez problému zvládá. Pokud hosty přepadne mlsná nebo si objednají přes pokojovou službu nějakou drobnost, bude to s největší pravděpodobností právě robot, který objednávku doručí až ke dveřím hotelového pokoje. 

„Celý proces je navíc velmi jednoduchý. Hosté jen hotelovým telefonem zavolají na recepci, že chtějí doručit čokoládu, oříšky, prosecco nebo třeba zubní kartáček. My následně vše vložíme do boxíku, který je zabudovaný přímo v robotu, a na displeji zadáme číslo pokoje, kam má zboží doručit. Robot poté už sám přijede přímo před pokoj a telefonem, který má v sobě zabudovaný, zavolá hostům a oznámí jim, že je na místě,“ vysvětluje proces doručování Lauterkranz.

Malá pomoc, která ale udělá velký rozdíl

Za zapojením robotů do provozu stojí především myšlenka ulehčit hotelovému personálu. Každou donáškou, kterou si vezme na starost robot, ušetří recepční alespoň 5 minut času. Mohou se tak více věnovat hostům a nezdržovat se pochůzkami, které lze jednoduše automatizovat. U vysávacího robota změnu pocítí zejména úklidový personál, který může věnovat větší péči úklidu hotelových pokojů, případně rychle vyřešit nečekané situace, například vylité pití na chodbě apod.

„Rozhodně nechceme hotelový personál nahradit roboty. To ani nelze. Naopak chceme pomocí robotů našim zaměstnancům ulehčit od jednoduchých rutinních úkolů, které zabírají příliš mnoho času. Ušetřený čas potom mohou věnovat péči o hosty a zkvalitňovat tak nabídku našich služeb,“ popisuje přínos digitalizace Lauterkranz.

Roboti nepotřebují téměř žádnou údržbu, takže personál nijak nezatěžují. Složitější ale bylo jejich prvotní nastavení. „Díky profíkům z firmy Bettaroe, která je naším dodavatelem, se ale vše podařilo. Výjimečný je tento projekt především proto, že je robot schopen si sám přivolat výtah a díky tomu se samostatně pohybovat po hotelu. V tom jsme první ve střední Evropě, na čemž mají velkou zásluhu výtahy KONE a jejich speciální cloudová technologie propojení výtahů s roboty,“ dodává Lauterkanz.

Neobyčejný zážitek zejména pro nejmladší hosty

Využití robotiky není v hotelnictví zatím příliš běžné, přítomnost robota tak může návštěvníky překvapit. Přestože obě jednotky fungují poměrně nenápadně, pozornosti neutečou. Také proto se hotel snaží, aby bylo setkání robota s hosty co nejpříjemnější.

„Doručovacího robota máme polepeného jako sovu, což hezky doplňuje jeho vzhled a zároveň se tak přibližuje i našim hostům, a to především těm nejmladším. Současně má v sobě nahrané také základní fráze potřebné k pohybu po hotelu a doručování, takže dokonce i mluví. Stále je to v Česku, ale i v Evropě poměrně novinka, takže jsou naši hosté nejprve překvapení, pak ale následuje velký úsměv a focení nebo natáčení videí,“ dodává ředitel hotelu.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button