Holiday World chystá spoustu novinek

Za pár týdnů se otevřou brány výstaviště PVA EXPO PRAHA, aby se zde poprvé prezentoval veletrh HOLIDAY WORLD. Nejvyšší čas vyzpovídat obchodního a marketingového ředitele a. s. ABF Martina Františka Přívětivého, do jehož kompetence veletrh spadá.

Foto: ABF

Je všeobecně známo, že jste v roce 2018 koupili společnost Incheba Expo Praha a že postupně přebíráte její bývalé projekty, které přemísťujete do Letňan. Týká se to všech veletrhů Incheby?

Ano, týká. Některé akce jako PRAGODENT a CZECHBUS jsme již v Letňanech velmi úspěšně představili v roce 2019. U obou jsme zaznamenali meziroční nárůst kolem 20 %, který se týká počtu návštěvníků, a zhruba 10% nárůst vystavovatelů. Takže obdobný trend lze očekávat také u veletrhů HOLIDAY WORLD, REGION WORLD a PAMÁTKY – MUZEA – ŘEMESLA. Ale například veletrh TOP GASTRO, který byl dlouho součástí veletrhu HOLIDAY WORLD, již dále pokračovat nebude. Důvodem je nejen fakt, že máme vlastní projekt FOR GASTRO & HOTEL, který probíhá samostatně každý rok na podzim, ale i přesvědčení, že HOLIDAY WORLD by se měl nadále věnovat výhradně cestovnímu ruchu. V rámci ABF máme více projektů souvisejících s cestovním ruchem, k nimž patří FOR BIKES, FOR CARAVAN, FOR BOAT a jednou svou částí nově i CZECHBUS, takže se snažíme všech našich zkušeností, kontaktů a databází využít ve prospěch vylepšení i posledního z převzatých veletrhů.

Tím jste představil první novinku veletrhu Holiday World pro rok 2020. Jaké jsou ty další?

Po uplynulých 28 ročnících jsme si mezi vystavovateli i návštěvníky udělali anketu a došli jsme k závěru, že se mění český trh a klasický český dovolenkář volí svou dovolenou mezi pobytem u moře a návštěvou některého z našich regionů i regionů sousedních zemí. Rozhodli jsme se proto posílit HOLIDAY WORLD o REGION WORLD. Nejnovější ročník této veletržní akce tak ponese podtitul 29. ročník mezinárodních veletrhů cestovního ruchu a regionální turistiky. Návštěvníci tedy najdou nejen podněty, kam jet k moři, či možnost koupit si zahraniční zájezd s veletržní slevou, ale i inspiraci, kam na tuzemskou dovolenou nebo prodloužené víkendy.

Co na tento váš krok říkají v Brně?

To nevím, ale vím, co říkají naše kraje. Již nyní účast přislíbilo dvanáct krajů.

Ještě nějaká novinka nás na veletrhu čeká?

Další z nich souvisí právě s účastí krajů, s nimiž jsme ladili společné téma, které by mělo veletrhem procházet . Jako všeobecně kladně přijímanou tematickou linku jsme nakonec vybrali pěší turistiku, protože ta zasahuje do všech krajů, a některé stezky také propojují více krajů, jako například Zlatá stezka nebo Hřebenovka. Z těchto diskusí vyplynul i partnerský region veletrhu REGION WORLD, kterým se staly Jižní Čechy.

Nabízí se otázka, která země bude partnerskou pro HOLIDAY WORLD?

To vám zatím nemohu prozradit, protože ještě nemáme podepsanou partnerskou smlouvu, ale znát bychom ji měli do konce roku 2019. Hned poté budeme ve všech materiálech a kampaních spolupráci komunikovat.

Vím, že novinky se týkají i doprovodného programu veletrhu. Můžete se o nich zmínit?

Doprovodný program pro odborníky nabídne v roce 2020 vedle konference 360° Travel Trend i novinku v podobě obchodních jednání s českými i evropskými podnikateli, která proběhnou února pod názvem Matchmaking Business Meeting Tourism Prague 2020.

Kdo se těchto jednání může zúčastnit?

Každý, kdo projeví zájem a zdarma se zaregistruje na tato dvoustranná mezinárodní jednání, která organizujeme společně s Enterprise Europe Network a rovněž za pomoci agentury CzechTourism. Tento model obchodních jednání máme již prověřený z veletrhu FOR ARCH, a proto mu věnujeme zvýšenou pozornost. Vyhrazen je pro obchodní jednání celý náš kongresový sál, kde bude k dispozici sto jednacích stolů vždy pro čtyři účastníky. Ti aktivní tak mohou za den absolvovat až 15 schůzek. Tuto formu obchodních schůzek znají mnozí z veletrhu v Berlíně, odkud se přesouvají právě do Prahy.

Zmínil jste účast agentury CzechTourism. Jak se bude prezentovat, když její veletržní oddělení bylo zrušeno?

I CzechTourism bude mít svůj stánek, kde se budou prezentovat vybrané kraje a jejich produkty jako dosud, ale nově i startupové novinky z oboru cestovního ruchu a moderního cestování. S CzechTourismem také spolupracujeme na zajištění akce Czech Republic Media Day, kdy přivítáme na veletrhu zahraniční novináře, kteří zde budou aktivně sbírat podklady pro medializaci veletrhu a novinek letní sezony.

A na jaký program se může těšit veřejnost?

I tady přinášíme inovaci v podobě filmového festivalu, který se ve spolupráci s TV Prima mění z World Filmu na Prima Zoom WorldFilm. V souvislosti s prezentovanými destinacemi představí nová Wine Zone ukázky regionálních vín. A v programu ponecháváme oblíbené Zájezdy za milion.

Před otevřením veletrhu se dolaďují poslední detaily, přemýšlíte již o ročníku následujícím?

Samozřejmě, i pro rok 2021 chystáme významnou novinku. Tou bude spojení veletrhů HOLIDAY WORLD a CZECH TRAVEL MARKET, které se bude jako HOLIDAY WORLD 2021 konat v podzimním termínu. Jeho doprovodným programem v samostatné hale pak bude B2B setkání CZECH TRAVEL MARKET. Toto spojení rovněž vzešlo z podrobné analýzy trhu, která ukázala, že nejvýznamnější objemy prodejů se odehrávají právě před koncem roku. Změnou termínu veletrhu HOLIDAY WORLD jsme jen šli naproti českému trhu, z něhož máme zatím jen pozitivní reakce na tento krok.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..