IncomingMěsta & regiony ČRZprávy

Hlavní město spustí kampaň Buďte v Praze jako doma na podporu turismu

Prague City Tourism (PCT) spustí do prázdnin kampaň Buďte v Praze jako doma zaměřenou na české turisty. Po případném otevření hranic ji rozšíří také na turisty z okolních zemí. Náklady kampaně by měly být asi 25 milionů korun.

 

Zdroj: Shutterstock

Pro turisty bude připraven speciální bodový systém, při kterém dostanou poukázky na vybrané služby, uvedl František Cipro z PCT. V turismu je kvůli opatřením proti koronaviru odhadován propad až 100 miliard korun.

Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu.

„Snahou je posílit turismus Čechů do Prahy, a to nejen nyní, ale i do budoucna. Chceme cílit na mimopražské, kteří budou využívat stejné služby jako Pražané. V turismu pracuje v hlavním městě velké množství lidí,“ řekl k plánované kampani Cipro. Největší část kampaně chce PCT směřovat na internet a zaměří se také na mimopražská rádia. Pro spolupráci chce oslovit i takzvané lokální influencery se vztahem k danému kraji. Venkovní reklama na plakátech či billboardech bude tvořit jen velmi malou část.

S další fází kampaně čeká PCT na vývoj kolem pandemie a případné otevírání hranic. Záležet bude na tom, odkdy a z kterých okolních zemí bude možné cestovat. Předpoklad je, že by se kampaň mohla rozšířit na Slovensko a do Rakouska.

S kampaní zaměřenou na tuzemské turisty souhlasí i zástupci hoteliérů. „Nalákat domácí turisty do Prahy je v tuto chvíli jedinou příležitostí, jak alespoň částečně zahojit rány hotelům a dalším subjektům v odvětví cestovního ruchu. Letos navíc mizí obavy z přeplněných ulic a vysokých cen, které dříve české návštěvníky odrazovaly od návštěvy,“ uvedla Hana Krausová za projekt Hero Hotel, který s hotely po celé zemi hledá cestu na pomoc menším ubytovacím zařízením.

Magistrát vyčlenil na podporu turismu postiženého opatřeními proti koronaviru 100 milionů korun. Z nich půjde zmíněných asi 25 milionů do propagace Prahy, zbylá částka na takzvané body, tedy vouchery pro turisty.

Systém bude fungovat tak, že turista si například koupí ubytování v hotelu zapojeném do systému a za to dostane body. Jeden bod má hodnotu 200 korun. Za ně si bude moci nakoupit vstupenky či jiné služby. Voucher potom proplatí magistrát a zároveň tak podpoří dva podnikatele. „Městská firma Operátor ICT už připravila systém, nyní se dolaďuje bezpečnost, aby nedocházelo ke zneužití,“ řekl Cipro.

Magistrát již v rámci podpory podnikatelům odpouští restauratérům nájem za restaurační předzahrádky, hoteliérům poplatek z pobytu a obchodníci mohou zdarma využít zábor veřejného prostranství pro vystavení zboží. Podnikatelům také město odložilo splátky nájmů nebo odpustilo penále z prodlení jeho platby.

Newsroom TTG/ČTK

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button