ČínaDopravaZahraničí

Čínsko-laoská železnice přepravila přes 1 milion tun přeshraničního zboží

Laos-China Railway Co., Ltd. (LCRC), společný podnik se sídlem v laoském hlavním městě Vientiane odpovědný za provoz laoského úseku železnice, sdělil agentuře Xinhua, že od svého otevření loni v prosinci přeshraniční zboží přepravované touto železnicí přesáhlo 1 milion tun.

Foto: Xinhua

Od otevření čínsko-laoské železnice vykazuje nákladní doprava rostoucí trend, přičemž zboží, jako jsou komodity každodenního života, hnojiva, elektronika, fotovoltaika, textil a zelenina, se mimo jiné přepravuje z Číny do Laosu, zatímco železná a zinková ruda, manioková mouka, ječná rýže, dřevěné uhlí, kaučuk, potaš a ovoce byly přepravovány z Laosu a sousedních zemí do Číny.

Podle LCRC přepravil laoský úsek železnice přes hranice k 9. srpnu 1 076 500 tun zboží, z toho 263 400 tun bylo dovezeno z Číny do Laosu a 813 100 tun bylo odesláno z Laosu do Číny, přičemž průměrné měsíční tempo růstu je 16,95 procenta.

LCRC uvedlo, že od otevření železnice aktivně zlepšuje organizaci dopravy, optimalizuje nákladní dopravu a zajišťuje efektivní a plynulou dopravu.

Společnost LCRC provedla cílený průzkum marketingu nákladní dopravy, podpořila normalizaci jízdního řádu nákladních vlaků a naplánovala zřízení mezinárodního nákladního vlaku Lancang–Mekong Express mezi Čínou a Laosem.

Rovněž zlepšila efektivitu celního odbavení zboží, pomohla zefektivnit proces schvalování přepravy a zřídila zámořská místa pro vracení kontejnerů v thajském Laem Chabang a Bangkoku, Ho Či Minově Městě a Haiphongu ve Vietnamu, aby se zvýšila efektivita přepravy kontejnerů na čínsko–laoské železnici, uvedla společnost LCRC.

Společnost dodává, že náklady na přepravu po čínsko-laoské železnici jsou téměř stejné jako u námořní dopravy, přičemž doba přepravy je výrazně kratší než u přepravy po moři.

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button